مطالبه گری پیش نیاز تغییر و تحول است

روح اله واصف ( سردبیر و مدیرمسئول پایگاه خبری تاسیسات نیوز) – کاندیدای منتخب گروه تغییر و تحول در هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه گروه تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان استان تهران: کد انتخاباتی ۴۲۳
تاسیسات نیوز: در دورانی که دموکراسی شعار دولت‌های دنیا است و بحث اساسی در خصوص میزان دموکراسی و نحوه نظارت بر مدیران منتخب است گزارش دهی و گزارش‌گیری اهمیتی دوچندان می‌یابد. اکنون در شبکه‌های مجازی درخواست اصلی اعضا سازمان دریافت گزارش دقیق از منتخبان خود است. چنان‌که حتی برخی از اعضا هیأت رییسه گروه مکانیک نیز شروع به ارائه پاسخ‌هایی شخصی نموده‌اند و جالب است که از طرف سایر اعضاء هیأت رییسه مورد بازخواست قرارگرفته‌اند. همه ما امیدواریم  گزارش دقیق عملکرد منتخبان خود را دریافت کنیم. سازمان‌های مهم کشور ما چون نظام‌مهندسی ساختمان تهران اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند شفافیت هستند و این شفافیت ممکن نمی‌شود به‌جز با ارائه آمار دقیق و شفاف از طریق سامانه هایی که بتواند عملکرد گروه های تخصصی را به شکل شفاف همراه با نقد و تحلیل دوسویه بیان کند.
سال هاست که شرکت‌های حقوقی که بر سازمان نظام‌مهندسی خیمه زده‌اند و برخی از آن‌ها با طراحی‌های نادرست، نظارت‌های سهل گیرانه و حتی اجراهای نظارت‌نشده قوانین را به سخره می‌گیرند، می‌توانند از سیطره قانون نیز فرار کنند و در گوشه دنجی گذران امور کنند. مضحک‌تر آن‌که درحالی‌که بسیاری از این شرکت‌ها از نبود کار شکایت دارند و به‌سختی امور خود را مدیریت می‌کنند؛ هستند شرکت‌هایی که رود خروشان پروژه برای آن‌هاجاری است. مسلم است که شرکت‌های بیکار پروژه‌ای ندارند که قانون را نادیده بگیرند. قانونی را نادیده نمی‌گیرند که بخواهند آن را نقض کنند و قانونی را نقض نمی‌کنند که بخواهند در دادگاهی پاسخگو باشند. منظور ما شرکت‌های حقوقی سالم و نامتصل به مافیا نیست. تمام این بازی موش و گربه بازی به ماهی گیران قهار این رودخانه مربوط است.طبق شنیده‌های تأیید نشده ما، احکام شرکت‌های حقوقی در سال‌های گذشته بسیار کم و در حد سالی یکی دو حکم بوده است. چگونه ناگهان تعداد زیادی حکم صادر می‌شود؟ چرا شرکت‌های حقوقی با چنین حجم وسیعی از رأی رو‌به‌رو شده‌اند؟
از همه این سوال‌ها مهم‌تر آن‌که آیا شورای انتظامی این رویه حق‌طلبانه خود را ادامه خواهد داد ؟ شاید بتوان به‌سختی نسیم اصلاحات بنیادی را در سازمان نظام‌مهندسی حس کرد. قطعاً حضور اعضایی با اهداف یکدست در گروه تغییر و تحول و تعامل همه جانبه خواهند توانست اصلاحات ساختاری را در نظام مهندسی و گروه تخصصی مکانیک ایجاد کند و از درجا زدن یا بازگشت به عقب توسط افرادی معلوم الحال جلوگیری کند و با یافتن راهی جدید از رونق فساد درحوزه های مختلف جلوگیری کرد. قطعاً با اطلاع یافتن عموم جامعه ی هدف، چنین اتفاقاتی پیش از کشف شدن توسط مدیران مسئول، با هوشیاری جامعه مشخص می‌شوند. همکاران را محرم بدانیم و آن‌هارا در جریان بگذاریم. بگذاریم چند هزار نفر بازرسی را برعهده بگیرند.
بدیهی است برخی از اصلاحات لازم است زودتر اتفاق بیفتد و از اهمیت بیشتری برخوردار است، قطعاً  درجه اهمیت را ذینفعان مشخص می‌کنند. با اطلاع‌رسانی به همه اجازه می‌دهیم که اظهارنظر کنند و پیشنهادهایی برای اصلاحات جدیدتر بدهند. با اطلاع‌رسانی همه را شریک خود می‌کنیم. مافیا می‌تواند یک موتور را از کار بیندازد ولی نمی‌تواند یک جامعه را نابود کند. باید مهندسان را به میدان مبارزه بیاوریم. رئیس باید بداند که هرکار خوبش دیده می‌شود و هر اشتباهی بلافاصله و به جد نقد خواهد شد. منتظر روزهای آینده هستیم. و در پایان باید بگویم «مولا علی علیه‌السلام می‌فرمایند: خود را محاسبه کنید قبل از آن‌که شما را محاسبه کنند.»
لازم به ذکر است برخی از یادداشت های دکتر روح اله واصف در پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در باره موضوعات و چالش های به روز در حوزه نظام مهندسی پیش از این منتشر شده است .
محاسبه قبل از محاسبه
https://tasisatnews.com/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87/
زبانی برنده
https://tasisatnews.com/%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87/
به احترام عدالت
https://tasisatnews.com/%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%aa/
سد راه
https://tasisatnews.com/%d8%b3%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d9%87/
رئیس جدید
https://tasisatnews.com/%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/
پل ارتباطی
https://tasisatnews.com/%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%db%8c/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;