تغییر و تحول در سایه شفاف سازی عملکرد اعضای هیات مدیره گروه تخصصی مکانیک

علی الغوثی– کاندیدای منتخب گروه تغییر و تحول در هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه گروه تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان تهران  کد انتخاباتی : ۴۰۱
تاسیسات نیوز: حضور در انتخابات همواره با درنظر گرفتن برنامه ها و اهداف در حوزه های مختلف همراه است . از این رو من هم با امید به تغییر و تحول اساسی و بنیادین جهت احقاق حق صنف مکانیک که طی سالیان اخیر مورد غفلت واقع شده، در این دوره از انتخابات حضور یافتم تا خواسته های بسیاری از مهندسان گروه مکانیک با حمایت همکاران عزیز در این گروه به سرانجام برسد. شفاف کردن امور جاری و عملکرد نهادهای مختلف سازمان در ارتباط با ارجاع عادلانه کارها به مهندسین واجد شرایط اعم از اشخاص حقیقی و شرکت های حقوقی و ایجاد راهکار تعادل و هم وزنی نمودن دریافتی های اعضا در ارتباط با تنوع کارهای ارجاعی به آنها از جمله اهداف مورد نظر من و همکارانم در گروه تغییر وتحول به شمار می آید.
پی گیری تفکیک حساب های مالی اعضا از حساب های دیگر سازمان به منظور واریز سود موجودی های اعضا در حساب خودشان، تشکیل گروه های فنی و تخصصی در گرایش های دیگر مرتبط با رشته مکانیک مانند اطفای حریق، آسانسور و مبحث ۲۲ از دیگر موارد مورد تاکید اینجانب محسوب می شود که قصد پی گیری آن در صورت راهیابی به این گروه دارم .
همچنین پی گیری و ارتباط با نهادهای و ارگان های مرتبط با مسئولیت حقوقی بازرسی گاز، با این هدف که این مسئولیت محدود شود و عقلانی و منطقی نیست که بازرس گاز تا مادام العمر مسئولیت هر گونه حادثه ای را داشته باشد و بیشترین عامل حادثه گاز به عدم نگهداری صحیح از دستگاه ها و تجهیزات گازی، دودکش گاز می باشد ک مهندس بازرس گاز نقشی در آن ندارد.
از سوی دیگر تعیین حق الزحمه طراحی و نظارت بر اساس فهرست های قیمت خدمات مهندسی موضوع ماده ۱۷ آیین نامه ماده ۳۳، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با اعضاء از طریق شبکه های اطلاع رسانی مختلف به منظور دریافت نقطه نظرات آنها، پی گیری درج صلاحیت آتش نشانی در پشت پروانه برای اعضای نظام مهندسی که دوره های مربوطه را با موفقیت طی کرده اند نیز از جمله برنامه های مورد نظر من و همکاران در گروه تغییر و تحول تلقی می شود.
بدیهی است اولویت قراردادن منافع اعضای صنف بر منافع افراد صاحب قدرت و نفوذ و رانت های موجود در نظام مهندسی نیز از جمله شاخص های مهم کاندیداهای هم پیمان در انتخابات به شمار می آید که با حضور تک تک مهندسان مکانیک در این رویداد مهم عملیاتی خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;