به یخچال ها سلامی دوباره باید کرد

سرآشپزها بخشی از شبکه Chefs4thePlanet هستند که به برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد OzonAction و شورای جهانی زنجیره غذای سرد در کمپین Cooling Keeps Food Fresh می پیوندند. هدف آن افزایش آگاهی از فناوری های خنک کننده است که از دست دادن مواد غذایی را کاهش می دهد و امنیت آب و هوا را ارتقا می دهد. بیست و دو انجمن در صنعت خنک کننده و چهار آژانس بین دولتی از کمپینی که امروز راه اندازی شده است حمایت می کنند.

تخمین زده می شود که تولید مواد غذایی ۲۶ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد که ۲۴ درصد آن از مواد غذایی نخورده منتشر می شود. علاوه بر تاثیرات زیست محیطی مفید گسترش زنجیره سرما، متخصصان تغذیه انتظار دارند که ۹۵۰ میلیون نفر از از دست دادن مواد غذایی به دلیل نبود یخچال تغذیه شوند. در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۲۱ میلیون نفر در جهان دچار سوءتغذیه بودند که انتظار می رود جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به میزان ۲ میلیارد نفر افزایش یابد.

این امر یورگن گولر، رئیس مشترک شورای زنجیره جهانی غذای سرد را برانگیخت که بیان کند: “یک زنجیره سرد غذایی پایدار یک شبکه مثبت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی خواهد بود.”

کمپین Cooling Keeps Food Fresh با پیام‌های ویدیویی کوتاهی که سرآشپزها در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند آغاز می‌شود. سرآشپزها همچنین دستور العمل هایی را به اشتراک می گذارند که برای تهیه آنها به خنک سازی بستگی دارد در وب سایت کمپین.

«به لطف یخچال‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده‌مان، ما هر روز محصولات تازه‌ای مانند ماهی و سبزیجات خود داریم. خنک کننده به خوبی از محصولات ما مراقبت می کند.

سرآشپز مستقر در پاریس، Laurent Pichaureaux، اظهار داشت: «خنک کردن، چه در یخچال و چه منجمد، به ما اجازه می‌دهد تا کیفیت مطلوب محصولات را از برداشت تا استفاده نهایی در آشپزخانه حفظ کنیم.»

مرسدس آهومادا، سرآشپز سنتی مکزیکی، اصرار دارد: «آنچه باعث سوءتغذیه می شود، عدم دسترسی است. زنجیر سرد یک عنصر حیاتی برای ایمنی مواد غذایی است. هر مرحله با مرحله دیگری در هم تنیده است، از جمع آوری تا ذخیره سازی، بسته بندی، انبارداری، حمل و نقل به نقطه فروش و ذخیره سازی در نقطه مصرف.

سرمایش همچنین می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش قبوض انرژی کمک کند. جیم کرلین، سرپرست تیم، می‌گوید: «علاوه بر هدف اصلی آن از تازه نگه داشتن غذا و ایمن نگه داشتن غذا، یخچال شما می‌تواند عامل تغییر برای کمک به حل چالش‌های زیست‌محیطی مانند حفظ لایه اوزون زمین، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ارتقای بهره‌وری انرژی باشد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;