برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور در هیئت دولت تصویب شد

هیئت دولت به استناد قانون برنامه ششم توسعه و همسو با سند ملی راهبرد انرژی کشور، برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور را به تصویب رساند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این طرح در نشست عصر یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) هیئت دولت به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به تصویب رسید که تهیه ابزار تحلیلی مناسب برای تدوین راهبردهای میان‌مدت و درازمدت در توسعه بخش انرژی، سیاست‌گذاری در راستای حداکثر کردن منافع انرژی، اقتصادی و زیست‌محیطی به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار و نیز مدیریت تقاضای انرژی به تفکیک حامل‌ها و بخش‌های مصرف‌کننده، از مهم‌ترین اهداف این برنامه به شمار می‌رود.
مطابق این مصوبه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران مؤظف‌اند در چارچوب برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور، نسبت به انجام فعالیت‌های اجرایی مربوط، اقدام و گزارش سالانه عملکرد برنامه اجرایی خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.
همچنین، دیگر دستگاه‌های اجرایی مؤظف‌ هستند برنامه‌های اجرایی خود را منطبق با تکالیف و شاخص‌های برنامه اجرایی طرح جامع  کشور تدوین و اجرا و گزارش عملکرد سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;