یخچال های خورشیدی، شاهراه حیاتی کشاورزان هندی

یخچال خورشیدی
مهندس نیره شمشیری
در زمان شیوع بیماری کرونا، سه سردخانه خورشیدی متحرک، شاهراه نجات بخشی برای کشاورزان خرده پای توت فرنگی در هند فراهم کرده است.
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: شهر مهابلشوار، که به عنوان پایتخت توت فرنگی هندوستان شناخته می شود، فقط ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ۸۵ درصد توت فرنگی هند که رقمی بالغ بر ۲۰۰۰۰ تن میوه است هر سال در این منطقه برداشت می شود.
اینجا و البته در سراسر هند، بسیاری از کشاورزان فقیر شرایط نگهداری سردخانه ای کارامد و ارزان قیمت برای محصولات خود ندارند. امسال و در زمان بسته شدن بازارها به دلیل شرایط کرونا و محدودشده درآمد مصرف کنندگان، این کشاورزان با شرایط مصیب باری مواجه شدند. کشاورزان مهابلشوار به دلیل ناتوانی در نگهداری و فروش محصول خود در بازار داخلی و صادرات ۲٫۷ میلیون دلار زیان دیدند.
اما ورود سه سردخانه خورشیدی متحرک سبب شد این کشاورزان خرده پا بتوانند نیازهای شهرهای بزرگ و حتی بازارهای دیگر را مرتفع سازند.
این سردخانه ها توسط استارت آپ اکوزن طراحی و ساخته شد.  سیستم های اکوفراست این شرکت ۵ کیلووات برق خورشیدی تولید می کند و در صورت ابری بودن هوا، به صورت خودکار از منبع برق جایگزین استفاده می کند.
این فناوری که برپایه انرژی حرارتی است، تا ۳۰ ساعت تولید برق را پشتیبانی و در کمتر از ۵-۶ ساعت خود را شارژ می کند.
اکوفراست در محدوده دمایی ۱۰-۴ درجه و کنترل رطوبت ۶۵-۹۵ درصد کار می کند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;