ژنراتور Waveroller کف دریا به تجاری نزدیک می شود

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: انرژی موج یکی از کم بهره‌برداری‌ترین گزینه‌های انرژی پاک با پتانسیل عظیم به عنوان بخشی از شبکه انرژی سبز است. AW Energy فنلاند در حال آماده شدن برای به میدان گذاشتن یک رقیب در مقیاس – Waveroller – است که در بستر دریا قرار دارد و تا ۱ مگاوات تولید می کند.
که آزاردهنده است؛ انرژی موج فوق‌العاده قابل اطمینان، فوق‌العاده قابل پیش‌بینی و در دسترس ۲۴/۷ در خطوط ساحلی در سراسر جهان است، که درست جایی است که بسیاری از مردم تمایل به زندگی دارند. این باید افزودنی رویایی به ترکیب انرژی های تجدیدپذیر باشد. اما به قدری آهسته حرکت می کند که شما باید تعجب کنید که گیرش کجاست.
ایده پشت موج رولر زمانی مطرح شد که یک غواص متوجه یک دریچه بزرگ روی یک کشتی شکسته شد که با عبور امواج از روی آن با قدرت قابل توجهی به جلو و عقب حرکت می کرد و به این فکر افتاد که آیا همان اثر “سرجی” که باعث می شود ذرات آب به صورت افقی به جلو و عقب حرکت کنند. اشکال بیضوی نزدیک به ساحل را می توان برای به حرکت درآوردن یک پیستون هیدرولیک و تولید برق مهار کرد.
آن لحظه لامپ در سال ۱۹۹۳ بود، زمانی که مایکل جردن در حال تثبیت میراث چارلز بارکلی به عنوان یک شگفتی بدون حلقه در فینال های NBA بود، و سیمپسون ها در فصل پنجم به گام های خود رسیدند. ما در حال صحبت با “کسی که به یک Quickie-Mart نیاز دارد” و هومر در حال پیوستن به یک کوارتت آرایشگاهی صحبت می کنیم. خیلی وقت پیش
آزمایش اثبات مفهوم تا سال ۱۹۹۹ طول کشید، سپس تا سال ۲۰۰۵ قبل از نصب مزارع آزمایشی در مقیاس کوچک در اسکاتلند و اکوادور، سپس تا سال ۲۰۱۶ طراحی، تولید، مونتاژ، آزمایش و تأیید در سراسر اروپا دریافت شد. اولین WaveRoller تجاری، یک واحد ۳۵۰ کیلوواتی، در سال ۲۰۱۹ در ۸۰۰ متری (۲۶۰۰ فوت) سواحل پرتغالی در Peniche به شبکه متصل شد. اینجاست که اسپانکرهای برند، بیرون کشیده شده و مستقر می شوند.
Aaaand اینجاست، دو سال بعد برای بازرسی بیرون کشیده شد. ممکن است بخشی از مشکل کاملاً واضح باشد. اقیانوس معشوقه خشن است هر چیزی را که در آنجا رها می کنید با نمک ضربه خورده است، خوردگی آن خورده می شود و با خروارها به شادی می نشیند.
اوج هیجان انگیز پروژه انرژی موج WaveRoller ما
توجه داشته باشید، AW Energy از این نتیجه ناراضی نبود: “ما خوشحالیم که تأیید می کنیم که واحد و اجزای خارجی آن در شرایط عالی هستند، فقط به عنوان اثبات دوام و کیفیت این سیستم به عکس نگاه کنید.” صفحه فیس بوک شرکت از روزی که به ساحل کشیده شد.
از سال ۲۰۲۰، این شرکت روی پروژه‌ای کار کرده است که توسط بودجه اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌شود، تا WaveRoller و قطعات و قطعات مرتبط با آن را برای تولید سریال، و همچنین برای استقرار در آرایه‌های بین ۱۰-۲۴ واحد WaveRoller تطبیق دهد. این آرایه‌ها که WaveFarms نامیده می‌شوند، در عمق ۸ تا ۱۲ متری در بستر دریا قرار می‌گیرند که بیش از ۲ کیلومتر (۱٫۳ مایل) از ساحل فاصله ندارند.
هر WaveRoller برای ۱ مگاوات پیک تولید توان رتبه بندی شده است، و در یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ که در انرژی های تجدیدپذیر منتشر شد ، متوجه شدیم که انتظار می رود هر یک بین ۶۲۴-۸۱۳ مگاوات ساعت در سال تولید کنند. از نظر هزینه همسطح انرژی (LCoE)، WaveRoller با LCoE بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار آمریکا در هر مگاوات ساعت، به مراتب مقرون به صرفه ترین رقابت در بین پنج فناوری مورد مطالعه است.
WaveRoller در کف دریا، به طور جزئی یا کاملاً غوطه ور می نشیند و از اثر موج ناشی از امواج در هنگام نزدیک شدن به ساحل استفاده می کند.
WaveRoller در کف دریا، به طور جزئی یا کاملاً غوطه ور می نشیند و از اثر موج ناشی از امواج در هنگام نزدیک شدن به ساحل استفاده می کند.
انرژی AW
متیو پچ، مدیر مالی شرکت AW-Energy، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که WaveRoller می‌تواند “الکتریسیته را نزدیک‌تر از سایر انرژی‌های تجدیدپذیر به توان پایه تولید کند و اروپا را در خط مقدم فناوری‌های تجدیدپذیر نوآورانه نگه دارد.” پروژه WaveFarm “AW-Energy را قادر ساخت تا با آماده کردن فناوری و شرکت برای استقرار تجاری دستگاه‌ها و توسعه خط لوله فروش، گام‌های مهمی در جهت تولید نقدینگی مثبت، هم برای شرکت و هم برای بخش انرژی اقیانوسی اروپا بردارد. ”
این شرکت “یک خط لوله پروژه جهانی ۱۵۰ مگاواتی را برای راه حل WaveFarm پیش بینی می کند” و “پیش بینی می کند که ۲۷۵ میلیون یورو به اقتصاد اروپا و ایجاد ۵۰۰ شغل در دهه آینده اضافه شود.”
خط لوله گفته شده در حال حاضر کمی خالی به نظر می رسد. این شرکت یادداشت تفاهم (MoU) با یک شرکت انرژی پاک در نامیبیا به منظور استقرار WaveFarm در سواحل Swakopmud امضا کرده است. تفاهم نامه یک سند نسبتاً لغزنده است که ارزش آن بیشتر از یک دست دادن است اما بسیار کمتر از یک قرارداد است. این تقریباً تمام چیزی است که در این مرحله می‌توانیم پیدا کنیم، مهم نیست که چقدر شرکت متصور است.
بی صبری ما را در اینجا ببخشید، اما ما به دنبال راه حل های مقرون به صرفه انرژی پاک هستیم که می تواند شبکه های برق تجدیدپذیر را در سطح جهانی تقویت کند. ۳۱ سال از لحظه لامپ در این مورد می گذرد، پس چقدر طول می کشد تا امواج لامپ های واقعی بیشتری را تغذیه کنند؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;