وزیر نیرو:افزایش مصرف گاز خانگی تامین برق را هم مشکل کرده است

اردکانیان گفت: افزایش مصرف گاز خانگی نه تنها برای داخل بلکه بر صادرات برق کشور هم تاثیر منفی دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ رضا اردکانیان وزیر نیرو در باره گاز مصرفی نیروگاه‌ها برای تأمین برق گفت: در شرایط عادی حدود ۷۰ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور از طریق گاز طبیعی تأمین می‌شود و ترجیح این است که در مواقعی از سال که به دلیل متعدد آلودگی هوا مشکل حادی پیدا می‌کند ما به عنوان دستگاه‌های مسئول از حیث تولید برق بتوانیم کماکان گاز مصرفی مورد نیاز نیروگاه‌ها را تأمین کنیم.
او ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل سرما قرار داریم و مصرف گاز به طور طبیعی بالا می‌رود امیدوار هستیم با توجه به برنامه‌هایی که وزارت نفت و دستگاه‌های ارتباطی در نظر گرفته اند و همچنین همکاری‌های هموطنان شاهد بروز شرایط حاد در جریان گاز نباشیم.
اردکانیان اضافه کرد: در واقع صرفه جویی گاز  موضوع مهمی است و امیدوار هستیم که هموطنان  همان طور که در فصل تابستان در استفاده از دستگاه‌های سرمایشی همکاری خوبی داشتند در این یک تا دو ماه از فصل سرما نیز همکاری مطلوبی داشته باشند و برای تضمین آرامش و آسایش خود در مصرف گاز طبیعی در حد مقدور صرفه جویی کنند که  فضای محیط کار و زندگی‌شان با مشکل مواجه نشوند.
وزیر نیرو تصریح کرد: در زمینه مصرف بی رویه گاز خانگی این تنها نیروگاه ها ضرر نمی کنند بلکه صنایع بزرگ هم با مشکل مواجه می‌شوند و بعضا وزارت نفت در ایفای تعهدات خود به برخی از کشور‌های همسایه برای صدور گاز مشکلات جدی پیدا کند.
وی گفت: به طور طبیعی در برق و گاز اولویت ما نیاز داخل کشور است همان طور که بتوانیم همین نیاز‌ها را مدیریت و به همه مصارف پاسخگو باشیم که در واقع این همکاری صرفا از طریق هموطنان ایجاد می‌شود.
اردکانیان تشریح کرد: افزایش مصرف گاز خانگی که امکان تامین برق را با مشکل مواجه خواهد ساخت نه تنها برای داخل بلکه بر صادرات برق کشور هم تاثیر منفی دارد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;