نجات بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، ایر باس 380 ، بزرگترین مسافربر هوایی دنیا ، با دستور لحظه آخری امارات متحده از انقراض نجات یافت .


در 18 ژانویه بعد از هفته ها حدس و گمان برای تصمیم گیری در خصوص تعدیل خط تولید این هوا پیما ی عظیم دو طبقه به علت نبود تقاضای کافی ، ایر لاین امارات به ریاست دبی از خرید 36 دستگاه از این هواپیما پرده برداری کرد تا خط تولید آن همچنان سر پا بماند .


اولین بار در سال 2007، A380 به عنوان هواپیمایی برای آینده معرفی شد .این غول 4 موتوره با سالنی طویل از آخرین مدل بوئینگ 747 آن زمان نیز بزرگ تر بود .




با دو طبقه که از کاهش طول راهروی آن تا 40% فضای بیشتر برای مسافران نسبت به 747-8 در اختیار می گذاشت . اما تاخیر های گذشته و کاهش رزرو پرواز برای آن اخیراً تولید مجدد آن را سوال بر انگیز کرده بود .


این سوالات زمانی شدت گرفت که سخنگوی شرکت ایر باس در کنفرانسی اعلام کرد ، تولید ایرباس 380 ممکن است به زودی متوقف گردد ، مگر اینکه عقد قرار داد های جدید برای خرید حد اقل 6 دستگاه 446 میلیون دلاری از این نوع به تائید برسد .




آنالیز های صنعتی نشانگر این است که ایر باس 380 با وجود امکانات فراوان در مقایسه با نوع دریم لاینر بوئینگ که با وجود کوچک تر بودن از صندلی ها و محیط راحت تری برخورد دار است و نیز برای هماهنگی های هوایی به راحتی نیز پر می شود ، برای رزرو کامل آن دچار مشکل می گردد .


امضای روز پنج شنبه کشور امارات ، به دست Leahy و شیخ احمد ابن سعید المکتوم ، برای خرید 20 دستگاه از این ناوگان و احتمال عقد قرارداد برای 16 فروند دیگر جمعاً به ارزش 16 میلیارد دلار ، در آینده بیشتر به دادن جان تازه ای به این هواپیما شبیه بود تا تنها ضمانتی برای تولید این جت باشد، تا خط تولید آن بتواند حداقل به مدت یک دهه دیگر به فعالیت خود ادامه دهد .




هواپیمای A380 از سال 2008 تا امروز موفقیت های زیادی را در زمینه حمل و نقل هوایی کسب نموده و امید واریم از این پس نیز به راه خود ادامه دهد ، این سفارش جدید به ایر باس این امکان را می دهد تا خط تولید آن،حداقل به مدت 10 سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد.


امارات متحده 100 امین فروند ایر باس خود را در سوم نوامبر 2017 تحویل خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;