نابودی نیم‌میلیون شغل انرژی پاک تا ۴۰ روز دیگر توسط کرونا

در صنعت انرژی پاک آمریکا تحت تاثیر قرنطینه و کاهش فعالیت‌های اقتصادی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ماه میلادی گذشته بیکار شدند و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان ماه میلادی آینده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جهان با یکی از بدترین بحرانهای یک نسل گذشته مواجه شده که میلیونها نفر را خانه نشین کرده و بازارها را از بین برده و با توقف فعالیت‌های اقتصادی، باعث بیکاری میلیونها نفر شده است.
طبق گزارش موسسه کارآفرینان محیط زیستی (E۲)، حدود ۱۰۶ هزار تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری از سوی کارکنان انرژی پاک در مارس وجود داشت که مربوط به بخشهای مختلف شامل صنعت بهره وری انرژی، انرژی تجدیدپذیر، خودروهای پاک، شبکه، مخازن و سوختهای پاک بود.
بر اساس بررسیهای انجام گرفته، اخراجهای انجام گرفته در مارس تازه شروع شده و با افت تقاضا برای انرژی و قرنطینه سراسری در آمریکا، اگر کنگره این کشور اقدامی نکند، ۵۰۰ هزار شغل بخش انرژی پاک تا پایان ژوئن نابود خواهند شد.
فعالان بخش انرژی پاک علاوه بر درخواست حمایت فوری از قانونگذاران آمریکا، خواستار استفاده از این صنعت به منظور بازسازی اقتصاد همانند دوره پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ هستند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، در گزارش E۲ برنامه ای پیشنهاد شده که شامل هزینه ۳۰ تا ۹۰ میلیارد دلاری برای بهبود شبکه ها به منظور آمادگی برای برنامه گسترده بکارگیری از انرژی تجدیدپذیر است که شبکه ملی شارژ خودروهای برقی و برنامه برقی سازی را دربرمی گیرد.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;