گرانی قیمت مصالح ساختمانی در راه است؟

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران می‌گوید: با توجه به اینکه مقرر شد نرخ دستمزد کارگران تا ۲۱ درصد افزایش یابد چنانچه با این وضعیت نرخ ارز، قیمت بیمه و مالیات تغییری نکند، منطقی است که قیمت مصالح ساختمانی بین ۲۲ تا ۲۳ درصد گران شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران درباره وضعیت بازار ساخت و ساز گفت: قیمت‌گذاری مواد کانی غیرفلزی از دستور دولت خارج شده است. با این شرایط ما معتقدیم که قیمت مصالح ساختمانی را باید عرضه و تقاضا تعیین کند و نه تولیدکنندگان. چرا که ورود تولیدکنندگان در عرصه قیمت‌گذاری اثر سویی را در بازار به همراه خواهد داشت و رقابت منفی را برای فعالان بازار به همراه دارد.
اسماعیل کاظمی افزود: چنانچه ویروس کرونا در سه ماهه ابتدایی سال مهار نشود صنعت ساخت و ساز دچار رکود خواهد شد. این موضوع می‌تواند رقابت منفی را در میان فعالان بازار رقم زند. یعنی قدرت خرید مردم برای ساخت و ساز فروکش می‌کند از این رو برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، برای فروش کالاهایشان ترفندهای جدیدی را از جمله کاهش قیمت محصولات یا ارائه تخفیف بر روی برخی کالاها اعمال خواهند کرد که این موضوع هم به ضرر تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد شد.
او با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شش ماه دوم سال اظهار کرد: بعید است سرمایه‌گذاران در شش ماه نخست سال اقدامی جهت ساخت و ساز مسکن داشته باشند. البته دولت هم برای مهار کردن رکود در صنعت ساخت و ساز نباید غافل شود.
کاظمی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ دستمزد بر مصالح ساختمانی گفت: با توجه به اینکه مقرر شد نرخ دستمزد کارگران تا ۲۱ درصد افزایش یابد چنانچه با این وضعیت نرخ ارز، قیمت بیمه و مالیات تغییری نکند، منطقی است که قیمت مصالح ساختمانی بین ۲۲ تا ۲۳ درصد گران شود.
منبع گسترش صنعت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;