آخرین اخبار از وضعیت سهمیه بنزین جانبازان

هرزمان بنزین سهمیه‌ای و دو نرخی شد حسب مصوبات دولت سهمیه‌ای برای جانبازان در نظر گرفته می‌شد تا آنان باتوجه به شرایط جسمی که قادر به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی نبودند در تردد دچار مشکل نشوند و امور درمانی آنان مختل نشود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در وضعیت فعلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در دی ماه سال۹۸ در اطلاعیه‌ای سهمیه بنزین جانبازان و معلولان دارای پلاک جانبازی را ۴۰لیتر اضافه بر سهمیه قبلی در نظر گرفته شده برای عموم اعلام کرد. این سهمیه به‌دلیل عدم کارشناسی از سوی آن شرکت مورد اعتراض جانبازان قرار گرفت و تخصیص آن به دارندگان پلاک جانبازی از مشکلات دیگر آن بود، زیرا جمع زیادی از جانبازان از پلاک جانبازی استفاده نمی‌کردند. 
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اقدامی دیگر از ابتدای بهمن سال گذشته کارت سوخت جانبازان دارای پلاک جانبازی را ابطال کرد و مقرر شده بود که کارت جدید به درب منازل جانبازان ارسال شود که تاکنون این اقدام انجام نشده و اعتراض جانبازان را به‌دنبال داشته است.
با پیگیری تشکل‌های ایثارگری و همراهی با تاخیر بنیاد شهید در این زمینه اطلاعیه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قبل از اجرا منسوخ و مصوبه دیگری جایگزین آن شد.
برابر مصوبه جدیدی که توسط مدیر کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید اعلام شد، نحوه تخصیص سهمیه بنزین ایثارگران به شرح زیر خواهد بود.
طبق توافقات صورت‌گرفته سهمیه بنزین جانبازان از طریق تامین اعتبار در کارت بانکی ایثارگران واجد شرایط انجام می‌شود به‌گونه‌ای که صرفاً در جایگاه‌های سوخت کشور قابلیت هزینه خواهد داشت و قابل برداشت نیست و این اعتبار علاوه بر ۶۰لیتر سهمیه سوخت در نظر گرفته شده برای عموم خواهد بود.
اعتبار این سهمیه صرفا برای جانبازان بالای ۵۰درصد و تعدادی از جانبازان بین ۲۵تا ۴۹درصد و خانواده معظم شهدا که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید دارای مشکلات جسمی و حرکتی و یا معلول هستند تعلق خواهد گرفت. براین اساس برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹درصدی که دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند ماهیانه ۱۳۵هزار تومان، جانبازان ۵۰تا ۶۹درصد ماهیانه ۱۸۰هزار تومان، جانبازان ۷۰درصد عادی ماهیانه ۲۲۵هزار تومان و جانبازان ۷۰درصد ویژه ماهیانه ۲۷۰هزار تومان اعتبار برای خرید بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور در نظر گرفته شده است.
همچنین مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد اختصاص سهمیه سوخت برای خانواده جانبازان را تکذیب کرد و گفت: فهرست افراد واجد شرایط دریافت این اعتبار در روزهای پایانی سال گذشته به وزارت کشور، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شده و انتظار می‌رود که اعتبار لازم در فروردین ماه سال جاری در کارت‌های بانکی ایثارگران واجد شرایط لحاظ شود.
از نکات ضعف این مصوبه عدم توجه به فرزندان معلول آزادگان و جانبازان به ویژه جانبازان ۷۰درصد است که اگر تمهیدات پیش‌بینی شده به آنان نیز تسری می‌یافت این طرح از جامعیت بیشتری برخوردار می‌شد.
شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با عنایت به مصوبه فعلی و عدم نیاز به شارژ کارت‌های سوخت هرچه سریعتر باید نسبت به فعال‌سازی کارت سوخت جانبازان ۵۰درصد و بالاتر که از پلاک‌ جانبازی استفاده می‌کنند اقدام کند تا بیش از این تاخیر این سازمان موجبات نارضایتی بیشتر ایثارگران را فراهم نکند.
منبع همشهری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;