فرصت سرمایه گذاری مردم برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر

دکتر جعفر محمد نژاد سیگارودی گفت :‌ برای ساخت نیروگاه‌های مگاواتی بزرگ مردم در سطوح مختلف نیز می توانند سرمایه گذاری کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با اعلام این خبر عنوان کرد: آنچه که باعث شده امروز سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت نیرو عزم خود را جزم کند که به سمت تامین برق پایدار که از جمله وظایف وزارت نیرو است برود به واسطه پتانسیل قابل توجه منابعی مثل خورشیدی و بادی و … است.
وی افزود: ما از محل سوختن منابع فسیلی عوارض زیست محیطی متعددی داریم و در کنار آن اغلب نیروگاه‌های تولید برق ما چون صددرصد وابسته به سوخت‌های فسیلی هستند و البته نباید فراموش کنیم که ایران کشور خشکسالی است و در تولید برق لاجرم باید از آب استفاده کنیم راه کار جایگزین را انتخاب کردیم.
سیگارودی در خصوص این راه کارها توضیح داد: به سمت ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تولید برق رفته‌ایم تا آنها برای کاهش آثار زیست محیطی و همچنین چالش‌های خشکسالی که در بسیاری از مناطق کشور داریم به عنوان جایگزین قرار گیرند.
او ادامه داد: لذا دو مسیر را انتخاب کردیم یکی اینکه نیروگاه‌های مگاواتی بزرگ بسازیم که سرمایه گذاری
در قالب شرکت‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند در این زمینه اقدام کنند دوم مسیری که مردم می‌توانند آن را طی کنند. یعنی برای هر کدام از خانوارهای ما در هر نقطه‌ای از کشور به ویژه در مناطق روستایی و دور افتاده این امکان ایجاد شده که از طریق مکانیزم‌های تشویقی و با تعرفه‌های جذاب که به نوعی فرصت اقتصادی را هم فراهم می‌کند بتوانند این نیروگاه ها را احداث کنند.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در رادیو گفت‌وگو گفت: ما برای همه انرژی‌های تجدیدپذیر تعرفه‌ها را تعیین کردیم که می‌تواند در قالب قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با مردم و سرمایه‌گذاران آن را به پیش ببریم.
او در پایان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که نیروگاه‌های تجدیدپذیر نه تنها تامین کننده برق مورد نیاز کشور هستند بلکه عوارض زیست محیطی هم ندارند.
منبع رادیو گفت و گو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;