طراحی نوع جدیدی از توربین بادی با قابلیت دو برابری تولید انرژی

یک شرکت نروژی به نام World Wide Wind نوعی توربین بادی جدید طراحی کرده است که به نحو موثری می تواند از نیروی باد برای تولید انرژی استفاده کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، طبق اعلامیه این شرکت در این توربین سیستم VAWT شامل دو پره با قابلیت چرخش بصورت خلاف جهت یکدیگر است که در نهایت باعث دو برابر شدن خروجی آن نسبت به توربینهای کنونی خواهد شد. توربین جدید این شرکت به نام CRVT دو محور عمودی شناور دارد که با فاصله در بالا و پایین نصب شده اند. یکی از آنها به روتور وصل است . دیگری نیز به استاتور متصل می شود. این پیکربندی به دوربین کمک می کند تا سرعت چرخش بیشتری را تجربه کند و در نهایت برق بیشتری نیز تولید می شود. این توربین در هنگام وزش باد خم می شود و این موضوع به اپراتور امکان می دهد تا در یک منطقه معین از توربین های بیشتری استفاده کند.
به گفته شرکت سازنده این توربین می تواند تا ۴۰۰ متر ارتفاع داشته باشد و تا ۴۰ مگاوات برق توسط هر واحد آن تولید خواهد شد. این در حالیست که بزرگترین توربین بادی جهان ۲۴۲ متر طول و ۱۶ مگاوات برق تولید می کند. در توربین جدید تمامی اجزای سنگین و قطعات آن به جز پره ها در قسمت پایین قرار دارند. با توجه به مرکز ثقل پایین تر امکان دریافت باد از هر جهت وجود دارد. بدین ترتیب برای دریافت انرژی باد دیگر نیازی به چرخش نخواهد بود. این شرکت قصد دارد در آینده نمونه های ۳ مگاواتی و ۴۰ مگاواتی آن را نیز تولید کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;