بهره گیری موثر از انرژی در مراکز درمانی

تاسیسات نیوز – مهندس نیره شمشیری: بیمارستان تین شوی وای (TSWH) یک مرکز درمانی ۱۰ طبقه جدید است که به عنوان موسسه اصلی در استان تین شوی وای هنگ کنگ فعالیت کرده و با توجه به فناوری کارامد انرژی و ویژگی های فناوری های انرژی تجدیدپذیر طراحی شده است؛ هدف از این طراحی کاهش هزینه های بهره برداری و انتشارات کربنی عنوان شده است.
راندمان انرژی
TSWH برای کارایی انرژی بالا طبق استاندارد ۹۰٫۱ اشری و دستورالعمل طراحی HVAC اشری برای بیمارستان ها و کلینیک ها طراحی شده است. اجزای پایدار شامل نمای ساختمان؛ تاسیسات مکانیکی، برقی و لوله کشی کارامد از نظر انرژی، سیستم مدیریت انرژی ساختمان و سیستم انرژی های تجدیدپذیر آن می باشد.
نمای ساختمان
نسبت پنجره به دیوار در نمای این ساختمان، پایین و ۰٫۲۹۵ است و شیشه کاری ها ضریب سایه اندازی پایین ۰٫۳۱ دارند که ۵۵ و ۵۲ درصد کمتر از مدل ساختمانی مبنا برای رسیدن به عدد انتقال حرارت کلی (OTTV) است که مشخصاً با آستانه مشخص شده در کد کاری OTTV در ساختمان که از سوی سازمان ساختمان هنگ کنگ صادرشده مطابقت دارد.
به منظور کمک به عایق کاری، پوشش گیاهی و فضای سبز در بام های بالکن ها تعبیه شده است. عدد کلی OTTV 16 W/m2 به دست آمده که به طور میانگین ۵۵ درصد کمتر از الزامات قانونی است.
آب سرد و گرم مرکزی
منبع تهویه مطبوع عادی و ضروری برای کل ساختمان توسط دستگاه چیلر هواخنک تامین می شود و سیستم آن شامل چهار چیلر بدون روغن، دو چیلر بازیابی انرژی و دو چیلر چرخه معکوس می شود. یک پمپ حرارتی آب-با-آب پکیجی برای اهداف گرمایشی در نظر گرفته شده است.
یک سیستم آب سرد اولیه جریان متغیر برای به حداقل رساندن مصرف انرژی در شرایط میان باری وجود دارد. همه پمپ های آب اولیه مجهز به موتورهای سرعت متغیر هستند. چیلرهای بدون روغن مجهز به موتورهای سرعت متغیر هستند تا عدد میان باری بالا حاصل شود.
عدد COP اندازه گیری شده چیلرها در شرایط پیک بالاتر از حداقل ۲۴% الزامات قانونی هنگ کنگ برای چیلرهای بازیابی گرما و بدون روغن و ۱۴ درصد برای چیلرهای چرخه معکوس هستند.
بازیابی انرژی آب گرم
سیستم آب گرم با سیستم آب سرد تلفیق شده است تا راندمان کلی انرژی از نظر تقاضای همزمان گرمایش و سرمایش به حداکثر برسد. سه منبع گرمایش طراحی شد که اولویت آنها به ترتیب برای گرمایش خورشیدی، گرمای تلف شده از چیلرهای بازیابی گرما و پمپ های حرارتی آب-به-آب است. دیگ های آب گازسوز برای گرمایش نهایی برای رسیدن به دماهای آب ایمن تعبیه شده است.
روش کارامد انرژی
یک روش کارامد انرژی جامع روی سیستم های خدمات مهندسی مختلف برای پروژه پذیرفته شد که شامل بازیابی گرمای تلف شده از طریق استفاده از چیلرهای بازیابی گرما، لوله های گرما و یک سیستم بازیابی چگالشی می شود. یک سیستم برداشت آب باران نیز برای فرایندهای آبیاری و نیز کاهش استفاده از آب اشامیدنی طراحی شد.
سیستم های انرژی تجدیدپذیر
سیستم های اب گرم خورشیدی و فوتوولتاییک برای مهار انرژی تجدیدپذیر طراحی شد. سیستم فوتوولتاییک به شبکه برق وصل شد که ظرفیت ۵٫۹ کیلووات با بازدهی سالانه ۹۵۰ کیلووات ساعت دارد.
سیستم آب گرم خورشیدی، بخشی از سیستم کلی آب گرم را تشکیل می دهد که شامل ۴۰ پنل کلکتور خورشیدی لوله ای با ظرفیت کلی ۹۰ کیلووات می شود. انرژی سالانه تولیدشده توسط سیستم آب گرم خورشیدی اندازه گیری شده در سال ۲۰۱۹، ۸۱۰۱۰ مگاژول (۲۲۵۰۰ کیلووات ساعت) بود.
کیفیت هوای داخل
برای حفظ یک محیط داخلی ایمن و تسهیل نیازهای عملیاتی موثر بیمارستان، زون بندی بهداشتی در مناطق پرخطر (یعنی بخش های ایزوله و اتاق های عمل) تعریف و کنترل فشار دقیق برای محدودکردن گسترش آلودگی یا جلوگیری از ورود الودگی به منطقه محافظت شده انجام شد. تامین هوای تازه کامل برای مناطق پرخطر برای رقیق سازی موثر آلاینده ها انتخاب شد.
اعتبار و انعطاف پذیری عملیات
برای حفظ عملکرد خدمات ضروری در وضعیت قطعی برق یا نگهداری، طراحی های مختلف از جمله مداربندی مرتبط و منبع برق یدکی توسط ژنراتورهای دیزلی، برای انعطاف پذیری بار تهویه مطبوع ضروری، رایزرهای اب سرد اصلی متصل به شیرها برای عملیات جایگزین به منظور تقویت اطمینان سیستم و AHU/PAU غیرمرکزی برای اجتناب از نقطه قطعی موضعی به کار گرفته شد.
صرفه اقتصادی
در مقایسه با بیمارستان هنگ کنگ که در سال ۲۰۰۵ با الگوی بهره برداری مشابه ساخته شد، عملکرد انرژی TSWH، ۲۵ درصد بهتر است. یک آنالیز نشان داد عملکرد انرژی آن بهتر از ۹۰ درصد سایر بیمارستان های هنگ کنگ است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;