افزایش تجدیدپذیرها با ایجاد جزیره مصنوعی در دانمارک

دولت کشور دانمارک تصمیم گرفته است که در جنوب شهر کپنهاگ تعداد ۹ جزیره مصنوعی به وجود آورد تا به تولید انرژی تجدیدپذیر و افزایش محل سکونت در این شهر کمک کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، پروژه احداث جزایر مصنوعی پایتخت دانمارک، یکی از بزرگ‌ترین و بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های احیای زمین در شبه‌جزیره اسکاندیناوی خواهد بود که به واسطه آن تولید انرژی تجدیدپذیر و فضای سکونت برای کپنهاگ افزایش می‌یابد.
پروژه احداث جزایر مصنوعی در جنوب شهر کپنهاگ، که قرار است در سال ۲۰۲۲ آغاز شود، مساحتی برابر با سه میلیون متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد و در ۱۰ کیلومتری جنوب پایتخت دانمارک واقع خواهد شد. معماران و طراحان اهل کپنهاگ با همکاری هم طراحی جزایر جدید را به عهده گرفتند و در طراحی این پروژه به تمام جنبه‌های سازگار با محیط زیست فکر کردند و در نتیجه تصمیم گرفتند بزرگ‌ترین کارخانه تبدیل ضایعات به انرژی در اروپا را در این جزایر احداث کنند.
جزایر مصنوعی علاوه بر تولید انرژی تجدیدپذیر، به عنوان یک مرکز تکنولوژی، مانعی در مقابل سیل و یک مکان تفریحی عمل خواهد کرد. همچنین جزایر و صخره‌هایی غیر قابل دسترسی احداث خواهد شد تا از طبیعت اطراف حفاظت کند و تنوع زیست‌محیطی را بهبود بخشد. جزایر مصنوعی از ۲۶ میلیون متر مکعب خاک بازیافتی حاصل از ساخت‌وساز ساختمان‌ها و پروژه متروی منطقه ساخته خواهد شد که از این خاک برای ساخت سدهایی برای مهار سیل پیرامون خط ساحلی و همچنین برای احداث کمربند سبز طبیعت در اطراف هر جزیره استفاده خواهد شد.
دولت دانمارک در نظر دارد از زباله‌ها و فاضلاب ساکنان شهر کپنهاگ برای کارخانه جدید تبدیل ضایعات به انرژی بهره گیرد تا در نتیجه کارخانه جدید این مواد زائد و فاضلاب را به آب پاک و زیست‌گاز تبدیل کند. پیش‌بینی می‌شود که کارخانه تبدیل ضایعات به انرژی به همراه توربین‌های بادی و دیگر تکنولوژی‌ها پایدار در منطقه به میزان ۳۰۰ هزار مگاوات بر ساعت انرژی تجدیدپذیر تولید کند که این مقدار انرژی موردنیاز حدود یک‌چهارم جمعیت شهر کپنهاگ را تامین خواهد کرد.
چنین تخمین شده است که ساخت‌و ساز جزایر مصنوعی پایتخت دانمارک حدود ۴۲۵ میلیون یورو هزینه در بر گیرد و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه ۳۸۰ کسب‌ وکار جدید ایجاد و تعداد ۱۲ هزار نفر را مشغول به کار کند. پروژه ساخت جزایر مصنوعی کپنهاگ در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و معماران و طراحان پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال ۲۰۴۰، این پروژه به بهره‌برداری برسد.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;