ایران و دانمارک بهم رسیدند

به گزارش تاسیسات نیوز، بعد از پیشنهادهای سوئد برای سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر اکنون یکی دیگر از کشورهای منطقه اسکاندیناوی با ایران برای ساخت کارخانه توربین بادی وارد مذاکره شده است.




وزیر نیرو از پیشنهاد دانمارک برای ساخت کارخانه تولید توربین بادی و همکاری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران خبر داد.

 

 

حمید چیت‌چیان بعد از دیدار با وزیر امورخارجه دانمارک در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: هیات دانمارکی پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه تولید توربین‌های بادی را در ایران ارائه کرد تا محصولاتشان را از طریق کشورمان به منطقه صادر کنند.

 

 

وی هدف از این دیدار را شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانمارک در صنعت آب و برق ایران اعلام کرد و ادامه داد: با نزدیک شدن به اجرای برجام، شرکت‌ها و کشورهای مختلف تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارند که در همین زمینه امروز میزبان وزیر امور خارجه دانمارک همراه با تعدادی از فعالان اقتصادی این کشور در عرصه‌های آب، برق و انرژی بودیم.

 

 

 

چیت‌چیان بیان کرد: امروز دانمارکی ها تفاهم بسیار خوبی با وزارت اقتصاد و دارایی کشورمان برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها داشتند و امید می‌رود با توانمندی خوبی که از متخصصان این کشور بویژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر سراغ داریم شاهد همکاری‌های موثر دوجانبه باشیم.

 

 

گزارش منتشر شده از تراز بازرگانی ایران در سال ٢٠١٤ نشان داد که دانمارک با رشد ٩٨٣ درصدی مناسبات خود با ایران از لحاظ وزنی توانست از جایگاه ٢٠ به رتبه ٩ در فهرست شرکای تجاری ایران ارتقا یابد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;