صدور پروانه ساخت با مشارکت نظام مهندسی تسهیل می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: از پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه بین عوامل ذی مدخل در حوزه ساخت و ساز، با هدف تسهیل فرآیندها و کاهش زمان صدور پروانه ساخت قویا استقبال می کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه برای تسهیل فرآِیندهای صدور مجوزهای ساخت وساز را مطرح کرده اند، آیا شما موافق این پیشنهاد هستید یا خیر؟ اظهار داشت: قویا از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل راه وشهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و همچنین سازمان نظام مهندسی استان تهران، استقبال می کنیم و بر این باوریم که این سه دستگاه در کنار یکدیگر باشند بسیاری از مسایل بهتر و راحت تر حل می شوند.
وی تاکید کرد: نظام مهندسی ساختمان آماده هر گونه همکاری با دستگاه های ذی ربط جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساخت است و بر این باوریم که در قالب تفاهم نامه، کارسازی بهتری انجام می شود. البته نظام مهندسی ساختمان برخی از نقاط کور و گره های مربوط به موانع تسهیل صدور پروانه ساخت را شناسایی کرده است و به دنبال رفع این موانع و گره گشایی هستیم. نظام مهندسی آماده است که تمام فرآیندهای مربوط به صدور مجوزهای ساخت از زمانی که مالک درخواست تهیه دستور نقشه را می دهد و تا زمان پایان کار را تسهیل کند و امیدواریم که با رفع گلوگاه ها ،شاهد کاهش زمان صدور پروانه ساخت باشیم.
به گفته این مقام مسئول، کوتاه کردن زمان صدور پروانه به عوامل مختلفی شامل مالک یا سازنده، شهرداری و نظام مهندسی بستگی دارد. البته مواردی که مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان است، شامل چند بخش است، یک بخش مربوط به طراحی است و سازمان نظام مهندسی بر اساس تکلیف قانونی، نقشه هایی که در رشته های مختلف شامل سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی طراحی می شود، را کنترل کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: کنترل نقشه ها، گام اول مسوولیت سازمان نظام مهندسی در حوزه فرآیند مربوط به صدور پروانه ساخت است و گام دوم مربوط به معرفی ناظر و مجری است که قطعا باید در اولین فرصت ممکن این اقدام از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرایی شود. معرفی ناظر و معرفی مجری زمان بر است البته این زمان در استان ها متفاوت است و به متراژ ساختمان بستگی دارد. به طوری که اگر مالک کارهایش را به موقع انجام دهد و پیگیر امور باشد، می توانیم به جرات بگوییم که همه این موارد شاید کمتر از سه هفته انجام شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;