صدور پروانه رایگان می شود؟

مدیریت شهری وعده داده پروانه ساخت، مقاوم‌سازی و مرمت را ‌‌‌در محدوده بازار و برای پلاک‌‌‌های تاریخی بدون دریافت هزینه و به صورت کاملا رایگان صادر کند.

به گزارش تاسیسات نیوز، بنا بر اعلام مدیران حوزه شهرسازی شهرداری تهران، مدیریت شهری در تلاش است تا با رویکرد ایمن سازی و تامین زیرساخت در بازار بزرگ تهران، برنامه ویژه ای را کلید بزند.

مقرر شده در جریان ایمن سازی پهنه های واجد ارزش تاریخی در محدوده بازار تهران، توجه ویژه ای به حفظ بافت های ارزشمند تاریخی و املاک خاص شود و از این رو شناسایی این محدوده ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیریت شهری معتقد است برخی از پهنه هایی که برچسب تاریخی دارد، تقریبا فاقد هر نوع ملک با ارزش تاریخی است اما در آنجا محدودیت ساخت و ساز اعمال شده است.

افزون بر این موضوع حق انتقال توسعه به عنوان راهکار محرک نوسازی و بهسازی محدوده های تاریخی مورد توجه مدیریت شهری است. مقصود از حق انتقال توسعه این است که در ازای حفظ ابنیه ارزشمند تاریخی، تراکم به ملک دیگری که مورد نظر مالک باشد، در نقطه دیگری از شهر که محدودیت ساخت و ساز مانند بافت های تاریخی وجود نداشته باشد تعلق می گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;