گام دوم الکتریی شدن فرآیند صدور پروانه عملیاتی شد

گام دوم الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه و گواهی با ایجاد امکان دریافت نسخه چاپی و پی دی اف کلیه اسناد و مدارک صادره فراهم شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه گفت: در گام دوم الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه و گواهی، امکان دریافت نسخه چاپی و پی دی اف کلیه اسناد و مدارک صادره در فرآیند صدور انواع پروانه فراهم شد.
وی افزود: پیش از این در گام اول الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه، با حذف مراجعه حضوری شهروندان، امکان ثبت درخواست فرآیند صدور پروانه به صورت اینترنتی با استفاده از سامانه الکترونیکی برداشته شد، اکنون در گام دوم امکان دریافت نسخه چاپی و فایل پی دی اف کلیه اسناد و مدارک صادره در فرآیند صدور در نظر گرفته شده است.
سلیمی با بیان اینکه گام دوم از چهارم شهریور ۹۸ آغاز شده است، گفت: مدارکی که امکان دریافت نسخه چاپی و فایل پی دی اف آن در نظر گرفته شده، ابتدا شامل فرم اطلاعات احداث بنا(دستور نقشه) است.
وی در ادامه تأکید کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری سایر فرم ها اعم از فرم عوارض کنترل فنی، فرم عوارض نظارت فنی، فرم خلاف ساختمانی، آرای کمیسیون های ماده صد و در نهایت پروانه و گواهی قابل دسترسی است.
مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت وصدور پروانه تأکید کرد: شهروندان برای استفاده از این خدمات نخست باید در سامانه www.urban.tehran.ir حساب کاربری ایجاد کنند.
وی افزود: متقاضیان صدور پروانه و گواهی پیش از استفاده از این امکان، بایستی جهت احراز هویت، مدارک ملکی و مالکیتی خود را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک ارائه کنند.
سلیمی عنوان کرد:علاوه بر دریافت نسخه چاپی اسناد و مدارک، گردش کار پرونده در کلیه مراحل همراه با پیام های ثبت شده توسط کاربران نیز قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است گردش کار پرونده شامل دلایلی از جمله: عدم تأیید نقشه، اقدامات پرونده، آخرین مرحله کاری پرونده،دلایل برگشت پرونده و نظرات شورای معماری است.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه گفت: از آغاز این فرآیند تاکنون، بیش از ۸ هزار شهروند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نسبت به طی فرآیند مورد اشاره در خصوص حساب کاربری خود را اقدام کرده اند.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;