گله چمران از روند صدور پروانه ساخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه صدور پروانه ساخت در تهران وضعیت خوبی نداریم.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی چمران در حاشیه هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام خبر ۱۰ برابر شدن صدور پروانه ساخت از سوی وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز آمار ما این موضوع را تایید نمی‌کند و باید آمار لازم دریافت شود تا بتوانیم نظر قطعی را اعلام کنیم. صدور پروانه در تهران تغییر چندانی نکرده است و وضعیت خوبی در تهران در این حوزه شاهد نیستیم.
وی درباره وضعیت افزایش حقوق پرسنل شهرداری با تاکید بر اینکه بخشی از افزایش حقوق پرسنل شهرداری تهران بر عهده این مجموعه نیست، افزود: در این زمینه به دولت نامه‌ای ارسال و درخواست کردیم که اصلاحات لازم انجام شود. باید ابلاغ صورت بگیرد تا شهرداری اصلاحات لازم را انجام دهد. دولت ایرادی در خصوص مبنای حقوق گرفته که باید اصلاحات لازم اعمال شود تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.
چمران در ادامه درباره تایید قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که بر اساس آن حق تعیین نرخ عوارض از شورا گرفته می‌شود، گفت: در این لایحه چنین موضوعی نبود اما شورای نگهبان به آن اعتراض کرد و در رفت و برگشت‌ها چنین اتفاقی ممکن است افتاده باشد که من از جزئیات قانون مصوب شده اطلاعی ندارم اما نظر شورای نگهبان این است که شورا نباید کار اجرایی انجام دهد و به این ترتیب شورای نگهبان حق اخذ عوارض و یا موضوع شورایاری‌ها را حق شورا نمی‌داند و معتقد است این امور کار اجرایی هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;