شناسایی محله های مشکوک به کرونا با اپلیکیشن

شهروندان چینی برای شناسایی محله‌های مشکوک به حضور افراد مبتلا به کرونا از برنامه‌های نقشه خوانی و ردگیری مسیر مسافرت افراد استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌  به نقل از آسین ایج، چینی‌ها امیدوارند با اتکا به چنین اپلیکیشن‌هایی بتوانند از ورود به محله‌ها و نقاطی از شهرها که در آنها تعداد زیادی از افراد مبتلا به کرونا زندگی می‌کنند، خودداری کنند.
شرکت QuantUrban که یک برنامه نقشه خوانی عرضه کرده و شرکت Wechat که برنامه گپ موبایلی آن در چین محبوب است، پلتفورم های خود را به روز کرده‌اند تا بتوانند اطلاعاتی رسمی در مورد محله‌هایی که وجود افراد مبتلا به کرونا در آنها تأیید شده در اختیار عموم مردم قرار دهند.
کاربران چینی با مشاهده نقشه‌ها و داده‌های یادشده به سرعت درمی یابند که تا چه حد به نقاط آلوده به ویروس کرونا نزدیک شده‌اند تا از حضور در نقاط آلوده خودداری کنند.
وی چت در همین راستا برنامه‌ای جدید به نام YiKuang را عرضه کرده که به طور ویژه در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای جنوبی چین مانند شنزن و گوانگجو اطلاع رسانی می‌کند. نقشه‌های QuantUrban که از طریق مرورگرهای تحت وب نیز در دسترس هستند همین خدمات را در مورد ۹ شهر آلوده چین با جزئیات بالا ارائه می‌دهند.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در شنزن روز گذشته به ۲۴۵ نفر رسید و این شهر را به بدترین شهر مهم و اصلی چین از نظر ابتلاء به این بیماری مبدل کرد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;