رئیس پژوهشگاه نیرو: خودروی هیبریدی-گازی به بازار می آید

رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه خودروی هیبریدی-گازی  در اردیبهشت سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خودروی هیبریدی-گازی در اردیبهشت سال آینده خبر داد.
محمد صادق قاضی زاده از ساخت اولین خودروی هیبریدی-گازی خبر داد و گفت: هر چند که زیرساخت‌های برقی موجود برای استفاده از خودروهای برقی وجود دارد اما پژوهشگاه نیرو پروژه خودروی هیبریدی- گازی را اجرا کرده و به زودی آن را عرضه می‌کند.
وی با اشاره به گستره فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو در حوزه خودروهای الکترونیکی گفت: مطالعات، تحقیقات و طرح‌های بسیاری در حوزه خودرو و موتورسیلکلت برقی و اخیراَ خودروی هیبریدی-گازی انجام داده است.
قاضی زاده اضافه کرد: باید با تکیه بر اراده ملی مزیت‌ها و سوابق صنعتی و علمی درخشانی که در حوزه برقی سازی وسائط نقلیه داریم، برنامه‌های منسجمی را در این خصوص طرح و اجرا کنیم.
رئیس پژوهشگاه نیرو آلودگی هوا را چالش آلودگی هوا را محرکی برای توسعه صنعتی خودروهای برقی دانست و گفت: با وجود پتانسیل‌های کشور و همچنین موضوع مهم آلودگی هوا، فرصت بیش از گذشته فراهم است که تمرکز برای توسعه حمل و نقل برقی بیش از گذشته شود.
قاضی زاده با اشاره به ظرفیت‌های شبکه برقی برای تامین شارژ خودروهای برقی گفت: خوردویی برقی مشکل برای شبکه ایجاد نخواهد کرد و با توجه به ظرفیت پذیری امکان مدیریت بار شبکه وجود دارد.
رئیس پژوهشگاه نیرو پیش بینی کرد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه صنعتی- اجتماعی زیرساخت‌های خودروهای برقی تسریع شود.
منبع پژوهشگاه نیرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;