رآکتور هسته‌ای امارات به زودی سوخت‌گذاری می‌شود

مقام‌های ارشد اماراتی از سوختگذاری یکی از رآکتورهای خود و عملیاتی شدن آن در چند ماه آینده خبر دادند. اولین رآکتور از چهار رآکتور هسته‌ای تأسیسات «براکه» قرار بود اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کند، اما این امر چندین بار به تأخیر افتاد. این نخستین رآکتور هسته‌ای عملیاتی در جهان عرب محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دو مقام بخش انرژی امارات متحده عربی دوشنبه گفتند که نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور پس از تأخیرهای مکرر برای رسیدن به سطح ایمنی مناسب، تا چند ماه دیگر شروع به کار خواهد کرد.
به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «عویده المرار» رئیس اداره انرژی ابوظبی به خبرنگاران گفت: «اولین رآکتور قرار است در چند ماه عملیاتی شود.»
وی همچنین گفت که سوخت هسته‌ای در چند ماه آینده بارگیری می‌شود تا رآکتور را برای بهره‌برداری آماده کند.
اولین رآکتور از چهار رآکتور هسته‌ای تأسیسات «براکه» قرار بود اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کند، اما این امر چندین بار به تأخیر افتاد. این نخستین رآکتور هسته‌ای عملیاتی در جهان عرب محسوب می‌شود.
«سلطان الجابر» مدیر عامل شرکت ملی نفت ابوظبی نیز تأیید کرد که این تأسیسات در سال جاری میلادی به بهره برداری می‌رسد.
نیروگاه هسته‌ای در غرب ابوظبی توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت برق کره جنوبی در معامله‌ای به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار ساخته شده است. امارات مدعی است که قصد دارد با این راکتورها، ۵۶۰۰ مگاوات برق، حدود ۲۵ درصد از نیاز این کشور را فراهم کند.
پیش از این قطر هشدار داده بود که نیروگاه هسته‌ای براکه امارات که در دست احداث است، خطری برای امنیت منطقه‌ای و زیست محیطی است. قطر به شدت از راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای براکه نگران است.
منبع انتخاب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;