تولید برق در پشت بامها روند مهاجرت را معکوس کرد

با احداث نیروگاه های پشت بامی خورشیدی، روند مهاجرت روستائیانی که منازل خود را ترک کرده بودند معکوس شده است و با بازگشت به روستاهایشان اقدام به تولید و فروش برق می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ «جعفر محمدنژاد سیگارودی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز ۱۲۰ نیروگاه تجدیدپذیر درکشور ساخته شده و ظرفیت این نیروگاه ها ۸۵۰ مگاوات است که ۸۰۰ مگاوات آن از محل تجدیدپذیرهاست و ۵۰ مگاوات نیز از محل صرفه جویی حاصل شده است.
سخنگوی سازمان ساتبا افزود:  ۵۵ نیروگاه خورشیدی و ۱۹ نیروگاه بادی و بقیه نیروگاه های کوچک آبی و زیست توده هستند که اکثر آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
پیشتر  سخنگوی سازمان ساتبا گفته بود، اکنون با فراهم شدن  امکان احداث نیروگاه پشت بامی خورشیدی می‌توان درآمدپایداری برای این خانواده ها به همراه داشته‌باشد از مهاجرت هم پیشگیری خواهد کرد.
محمد نژادسیگارودی گفت: برخی نقاط که پیشتر این نوع نیروگاه‌ها در آنها احداث شده، روند مهاجرت معکوس شکل گرفته وروستائیانی که منازل خود را ترک کرده بودند به روستا بازگشته و به تولید برق از این نیروگاه‌ها پرداخته اند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انژی برق ایران افزود: این سازمان برق تولیدی از این نوع نیروگاه‌ها را ماهانه به قیمت یک هزار و ۴۰ تومان به مدت ۲۰ سال خریداری می‌کند و این موضوع سبب محرومیت زدایی از مناطق محروم خواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;