تاثیر گاز F-F بر اهداف آب و هوایی اتحادیه اروپا

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، گروه‌های صنعتی از اروپا و ژاپن اصلاحات مربوط به گاز اف اف پیشنهاد شده توسط گزارشگر ارشد Bas Eickhout را محکوم کرده‌اند و گفته‌اند که این اصلاحات اهداف گسترده‌تر آب و هوا و انرژی اتحادیه اروپا را به خطر می‌اندازد.

در پیش نویس گزارش گزارشگر که ماه گذشته منتشر شد، Bas Eickhout خواستار تعدادی ممنوعیت کامل گازهای فلوئوردار از جمله HFCs و HFO شد. علاوه بر ممنوعیت کامل گازهای فلوئوردار در دستگاه های تهویه مطبوع کوچکتر و تجهیزات پمپ حرارتی اسپلیت، این پیشنهادها به دنبال محدود کردن استفاده از مبردهای فلوئوردار با GWP کمتر از ۷۵۰ به سیستم هایی از ۱۲ کیلووات تا ۲۰۰ کیلووات از اول ژانویه ۲۰۲۷ هستند. مبردهای فلوئوردار می توانند از همان تاریخ به طور کامل از سیستم های تقسیم بیش از ۲۰۰ کیلووات منع شود. همچنین یک مرحله سخت‌گیرانه‌تر از سند تجدیدنظر در مورد گاز اف‌اف کمیسیون اروپا پیشنهاد شد.

بیانیه صنعت مشترک توسط گروه پیمانکاران اروپایی AREA و انجمن های تولیدی ASERCOM، EPEE، EHPA و Eurovent، انجمن تهویه مطبوع اسپانیا AFEC، شورای تجارت ژاپن در اروپا (JBCE) و سازمان AC و تبرید ژاپنی JRAIA امضا شده است.

شاید استفاده از کلمه “تعادل” قابل توجه باشد، همان کلمه ای که Bas Eickhout در جلسه کمیته محیط زیست، بهداشت عمومی و ایمنی غذا (ENVI) در بروکسل استفاده کرد.

بیانیه مشترک صنعت مشاهدات قبلی را تکرار می کند که دستیابی به اهداف ۲۰۳۰ و برنامه اقدام REPowerEU برای حذف سریع اتحادیه اروپا از واردات سوخت فسیلی مستلزم نصب میلیون ها پمپ حرارتی جدید در سراسر اروپا در سال های آینده است.

در بیانیه آمده است: «مسیر کاهش فاز HFC و ممنوعیت گازهای F در پمپ‌های حرارتی که توسط پیش‌نویس گزارش ENVI گزارش‌گر پیشنهاد شده است، باید برای دستیابی به کربن‌زدایی این بخش تعدیل شود.»

 

پایان پیام/.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;