اگر می خواهید پول قبض گاز کاهش یابد «بخوانید»!

با شروع فصل سرما مصرف گاز در منازل مسکونی افزایش می‌یابد. با انجام تدابیری خاص می توانیم پول قبض گاز خود را کاهش دهیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، لازم است بدانید حدود ۳۰ درصد این انرژی به اشکال مختلف هدر می‌رود، که در مبلغ قبض گاز تأثیر بسزایی دارد.
با  جلوگیری از اتلاف مصرف گاز می‌توانیم پول کمتری بابت قبض گاز پرداخت کنیم. به همین منظور راه هایی ساده و موثر برای کاهش هزینه قبض گاز معرفی کرده ایم. هم چنین با نحوه پرداخت قبض گاز بیشتر آشنا خواهید شد.
پنجره دوجداره بسازید
استفاده از پنجره دوجداره تأثیر بسزایی در کاهش مصرف گاز دارد. کسانی که در منزل خود پنجره جداره ندارند، می‌توانند با دو روش زیر پنجره های معمولی را به پنجره دوجداره تبدیل کنند:
دوجداره کردن پنجره ها با نایلون ساده
برای دوجداره کردن پنجره هایتان کمی بزرگتر از اندازه پنجره نایلون ساده تهیه کنید و دور تا دور آن را با چسب پهن بچسبانید.
دوجداره کردن پنجره ها با نایلون حباب‌دار
برای کاهش مصرف گاز منزل خود با استفاده از نایلون حباب‌دار می‌توانید پنجره های منزلتان را دوجداره کنید. به اندازه کافی نایلون حباب‌دار تهیه کرده و روی پنجره نصب کنید.
از موکت استفاده کنید
سیستم گرمایشی از کف باعث می‌شود کمتر احساس سرما کنید و در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید. اما در صورتی که سیستم گرمایشی از کف ندارید، می‌توانید کف منزل را موکت کنید. استفاده از موکت های رنگی در خانه می‌تواند به زیباسازی منزل شما نیز کمک کند.
در خانه رطوبت بسازید
رطوبت سازی مناسب در خانه، باعث گرم نگه داشتن آن خواهد شد. یک راه ساخت رطوبت، استفاده از دستگاه بخار است. هم چنین می‌توانید به جای اینکه لباس ها را در بالکن خشک کنید، رخت آویز را در خانه قراردهید تا لباس ها خشک شوند. با این کار رطوبت منزل تأمین خواهد شد.
از ورق آلومینیوم استفاده کنید
استفاده از ورق آلومینیوم انتخابی هوشمندانه جهت کاهش مصرف گاز است. شما می‌توانید یک ورق آلومینیوم را برای ایجاد گرمای بیشتر، پشت شوفاژ و یا بخاری بچسبانید. باتوجه به اینکه آلومینیوم عایق حرارتی است، از خروج گرما جلوگیری می‌کند.
از پرده های چین‌دار استفاده کنید
استفاده از پرده های چین دار می‌تواند به کاهش مصرف گاز کمک کند؛ اما درصورتی که کاملا پنجره را بپوشاند. توجه داشته باشید که پشت آن هوا آزادانه رد و بدل نشود. برای پر کردن فاصله بین پرده و پنجره، فاصله ریل و دیوار را کم کنید.
کانال های کولر را بپوشانید
یکی از روش های تأثیرگذار برای صرفه جویی در مصرف گاز پوشاندن کانال های کولر است. برای این کار بایستی خروجی کانال‌های کولر را با پوششی ضخیم بپوشانید.
لباس های بیشتر بپوشید
با پوشیدن لباس های بیشتر و کاهش دمای منزل می‌توانید در مصرف گاز صرفه جویی کنید. در این صورت پول کمتری بابت قبض گاز می‌دهید.
از بخاری مناسب و استاندارد استفاده کنید
انتخاب بخاری بزرگ برای فضای کم و بخاری کوچک برای فضای بزرگ باعث اتلاف انرژی خواهد شد. بنابراین بایستی بخاری را متناسب با محیط انتخاب کنید.
آیا اتاق بلااستفاده دارید؟
درصورتی که در منزل اتاقی که فاقد سیستم گرمایشی و بدون استفاده دارید، برای کاهش هزینه قبض گاز در آن را ببنید.
دودکش ها را چک کنید
هرسال قبل از قرار دادن بخاری، دودکش ها را چک کنید چرا که اگر ترک یا شکستگی داشته باشد، باعث می‌شود میزان زیادی انرژی گرمایشی هدر برود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;