ترامپ: توربین‌های بادی سرطان‌زا هستند

پرزیدنت دونالد ترامپ بار دیگر صحبت‌های وزیر انرژی کابینه خودش مبنی بر حمایت از انرژی بادی برای تولید برق را به تمسخر گرفت و گفت: انرژی بادی به هیچ وجه تاثیر چشمگیری در تولید برق نخواهد داشت.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، او با بیان مطلب فوق در پایان سخنرانی خود در نشست گروه ۷ در فرانسه اظهار کرد: ما تولیدکننده شماره یک انرژی در جهان هستیم. من به هیچ وجه نمی‌خواهم این ثروت بزرگ را به خاطر رویاپردازی با مولفه‌هایی همچون باد که هیچ تاثیری در افزایش تولید انرژی ندارند، از دست دهم.
این گزارش حاکی است این نقطه نظر رییس جمهور امریکا در راستای همان صحبت‌هایی است که در خصوص تغییرات آب و هوا اظهار داشتند و حالا تاثیر انرژی باید را به سخره گرفته و بی‌اعتبار کرده است. این در حالی است که تولید برق آمریکا با انرژی باد، از زمان روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵ گیگاوات افزایش داشته که این میزان برای برق‌رسانی به نیمی از ایالت نیویورک کافی است. لازم به ذکر است که اکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در صنعت انرژی بادی مشغول به فعالیت هستند.
بر اساس این گزارش، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا به فواید استفاده از باد اذعان دارد و می‌گوید: حدود ۲۰ درصد از برق خانه خود در تگزاس را از انرژی بادی تامین می‌کند.
پرزیدنت ترامپ گفت: توربین‌های بادی هیولاهایی هستند که عقاب‌ها را می‌کشند و باعث بروز سرطان می‌شوند. این اظهار نظرات پرزیدنت ترامپ در حالی عنوان شد که پیش از آن دپارتمان انرژی آمریکا گزارشی مبنی بر افزایش استخدام افراد به صورت تمام‌وقت تا ۱۱۴ هزار نفر در بخش تولید انرژی با باد را ارایه داده بود. علاوه بر این‌ها، انرژی بادی، ارزان‌ترین منبع انرژی برق در بسیاری از مناطق آمریکا به شمار می‌رود.
تام کرنان، از مدیران ارشد انجمن انرژی بادی آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم که پرزیدنت ترامپ در اظهار نظرات خود در زمینه انرژی باد دچار اشتباهات محاسباتی سیاسی می‌شود.
پرزیدنت ترامپ آشکارا وجود بحران آب و هوایی را نادیده می‌گیرد و بر این باور است که آسیاب‌های بادی باعث بروز سرطان می‌شوند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. سوال اصلی اینجا است که چرا ترامپ پیش از سخنرانی‌های خود در خصوص انرژی بادی با رهبران انرژی و کارشناسان خبره این حوزه مشورت نمی‌کند و چنین مطالب غیرکارشناسی را در کنفرانس‌های خبری ارایه می‌دهد.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;