ماهنامه مهندسی تاسیسات شماره ۱۱ منتشر شد

ماهنامه «مهندسی تاسیسات» تنها مجله اینترنتی تاسیسات ایران است.
به نام خدا سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی چه خیال‌ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی اتفاقات تلخ روزهای گذشته که چون خوابی ترسناک بود و دوست داشتیم هرلحظه با بیداری از این خواب به آن پایان دهیم، ارکان اجتماعی و اقتصادی کشور ما را لرزاند. هموطنان برومندی که هریک امیدی برای آینده کشور ما بودند در خون غلطیدند و خانواده‌هایی را عزادار کردند که در این درد همه ما شریکیم. حوادثی که هریک می‌تواند زخم‌هایی طولانی بر تن مام وطن نهد با هم و به یک بار بر این فرهنگ کهن هجوم آوردند. حیف از این جان‌ها و افسوس از امیدهایی که بر باد رفت. در این دوران تلخی و سردرگمی، آمارهایی متفاوت نیز به نتایجی متفاوت می‌رسند. سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌گوید: مطابق گزارش‌های موجود، گردش مالی تجارت الکترونیک در فضای اینستاگرام در سال ۱۴۰۰ بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۲.۷ درصد از کل گردش مالی تجارت الکترونیک کشور را شامل می‌شود(ایرنا یکم آبان). این آمار از سویی با درصد بسیار پایین فروش در اینستاگرام سعی در تخطئه این پلتفرم خارجی دارد و از سویی دیگر با رقم بسیار بالای فروشی که اعلام می‌کند حذف اینستاگرام را غیرممکن می‌نماید. البته که اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری چون آن، محل کسب و کارهای بزرگ و چند صد میلیاردی نیست. چنانی که هیچ‌گاه دیجی کالا یا فروشگاه‌های بزرگ دیگر اینترنتی به سمت آن کوچ نکرده‌اند. اما محل مناسبی برای کسب و کارهای نو و تازه‌کار بوده است. ایشان راه حل را حرکت به سمت سایت و محل‌هایی رسمی چون آن می‌دانند. به واقع باید بگوییم حق با ایشان است و هر کسب و کار دائمی که به فکر برندسازی است باید سایتی برای خود داشته باشد. اما مشکل بزرگی که در این راه است هزینه‌های بالای سایت داشتن است. کمبود شدید افراد متخصصی که باید هریک روی بخش خاصی از سایت کار کنند و هزینه‌های بالای آنها و همچنین شکل خاص کارکرد آنها که بسیاری دورکار هستند و یا چند ساعتی در شرکت می‌مانند باعث شده است که کسب و کارهای به شدت سنتی ما نتواند با آنها کنار بیاید. حال به همه این مشکلات بیفزایید تجربه کم کارآفرینان جوان و تمکن مالی پایین آنها برای کار با این افراد را. به هر حال در بحران‌های اخیر، نقش چنین شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌هایی از این دست مشخص است. ولی راه حل شاید فیلتر کردن دائمی آنها نیست. تجربیاتی چون ویدیو، ماهواره و... نشان می‌دهد که می توان با ایجاد گزینه‌هایی بهتر، نتایج بهتری گرفت. مطمئنیم که جامعه شناسان و برنامه ریزانی هستند که راه‌های درست را بسازند. باید به آنها اعتماد کنیم. تا بعد!
ماهنامه مهندسی تاسیسات شماره ۱۱ منتشر شد
آنچه در ماهنامه مهندسی تاسیسات شماره  ۱۱ می خوانید:
دوره های آموزشی آکادمی فنی مهندسی کاشانه
-گروه فنی مهندسی کاشانه در کنار فعالیت حرفهای خود و با تکیه بر دانش و تجربه موفق اعضا و با توجه به میل فراوان بنیانگذاران خود به امر آموزش، فعالیت خود در زمینه آموزش را در سال ۱۳۸۷ به صورت غیر رسمی و در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی آغاز نمود و با تاسیس آموزشگاه مهندسی کاشانه، تصمیم گرفت تا محلی برای اشتراک گذاری تمامی دانش مهندسی کشور فراهم نماید.
  • لباسی جدید برای آتش نشانان
  • سرمایه گذاری کریر در سه استارت آپ نوآورانه
  • تولید برق با وزش نسیم
  • برای کنفرانس ASHRAE ثبت نام کنید
  • انرژی موج نویدبخش ارزانترین منبع انرژی پاک جهان
– فنــاوری نویــن طراحــی شــده بــر اســاس موج چاله هــای طبیعــی در آزمایشهــای اولیــه در اسـترالیا موفـق بـوده و پیـش بینـی میشـود تـا سـال ۲۰۵۰ در حـدود ۳.۱ درصـد از تقاضـای
انـرژی جهـان را تامیـن کنـد.
  •  توربین بادی جدید بدون حرکت ۵۰ درصد کارامدتر از توربین های فعلی
-سیســتم برداشــت بــاد بــدون حرکــت بــا نــام تجــاری ثبــت شــده »فناوریهــای Aeromine » نسـبت بـه سیسـتمهای فوتوولتاییـک خورشـیدی تــا ۵۰ درصــد انــرژی بیشــتری تولیــد میکنــد.
  • بومیسازی عایق ضد رطوبت تاسیسات و سازه ها
  •  نوآوری ها و فناوری های جدید در آسانسور
  • راهنمای خرید حفاظ های شومینه
  • بوگیری؛ نگرانی اصلی در طراحی آزمایشگاه
-ساختمان آزمایشگاه بالینی کمپ اکتشافی Sciences Exact در ویکانسین ساالنه میلیونها نمونه مدفوع انسانی و آزمایشات تشخیص مولکولی در آزمایشات سرطان روده را آزمایش میکند.
  • نخستین و قدیمیترین استاندارد ملی تجهیزات تاسیساتی ایران 
-نخســتین و قدیمیتریــن تجهیــزی کــه بتــوان بــه آن یــک دســتگاه اطــلاق کــرد و اســتانداردش در ایــران در ســال ۱۳۵۰تدویــن شــد بنظــر میآیــد رادیاتــور پــره ای فــولادی باشــد.
ماهنامه « مهندسی تاسیسات» را از اینجا دانلود کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;