افزایش بازدهی انرژی در خانه سالمندان

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه «افزایش بازدهی انرژی در خانه سالمندان» توسط کشور گرجستان حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای 25 و 26 دی ماه 96 در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.


در بررسی های انجام شده روی خانه سالمندان Tbilisi مشخص شد که ساختمان مرکزی این سازمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای می باشد. بررسی های نشان داده است که سیستم گرمایشی این ساختمان پتانسیل بسیار بالایی در جهت کاهش انتشار گاز های گلخانه ای دارد.


وضعیت اولیه


ساختمان اصلی خانه سالمندان یک ساختمان بسیار قدیمی است و به همین دلیل میزان مصرف انرژی سالانه آن بسیار بالاست. علاوه بر این، ساکنین ساختمان در طول سال، بخصوص در زمستان، شرایط مطلوبی ندارند زیرا به دلیل عایق بندی نامناسب، دمای ساختمان همیشه کمتر از حد استاندارد است.


با توجه به سن و شرایط سلامتی ویژه ساکنین این ساختمان، امنیت سلامت آن ها نیز مساله ای دیگر است زیرا جهت رساندن دمای ساختمان به حد مطلوب از گرم کننده های برقی استفاده می شود که ممکن است منجر به آتش سوزی شود. مشکل بعدی، تأمین آب گرم ساکنین است زیرا سیستم گرمایشی موجود توانایی گرم کردن آب تا حد مورد نیاز را ندارد.


راه حل


بعنوان راه حل، مهندسین این ساختمان بازدهی سیستم گرمایشی را افزایش داده و از انرژی های تجدید پذیر همچون زمین گرمایی، بیوماس و انرژی خورشیدی در گرم کردن این ساختمان استفاده کردند. بنابراین، بازدهی انرژی افزایش یافته و سهم انرژی های تجدید پذیر در بخش گرمایشی افزایش خواهد یافت.


یکی از اهداف طرح گرمایشی این مرکز، جمع آوری گاز متان تولید شده در محل های دفن زباله و تأسیسات تسویه پساب است. با استفاده از متان به دام انداخته شده، بازدهی انرژی افزایش یافته و سهم انرژی های تجدید پذیر در روشنایی خارج از ساختمان و فضای سبز افزایش می یابد.


نوآوری


افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر منجر به بهبود شرایط زندگی قشر آسیب پذیر و مسن جامعه می شود و منجر به کاهش هزینه های انرژی می شود. سیستم گرمایشی خورشیدی که آب مورد نیاز اهالی ساختمان را گرم می کند، تأمین کننده آب گرم در تمام طول سال است.


علاوه بر این، تمام سیستم گرمایشی و تولید آب گرم ساختمان با انرژی گاز طبیعی فعالیت می کند. 700 لامپ نیز در این ساختمان با لامپ های LED جایگزین شد. این پروژه برای مردم شهر، بویژه سالمندان ساکن در خانه سالمندان Tbilisi شرایط زندگی بهتری را ایجاد می کند. شیوع بیماری نیز در این مرکز کاهش یافته که نشان دهنده بهبود شرایط کلی زندگی در این مرکز است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;