بودجه تحقیقاتی میلیون دلاری فرانسه به پژوهشگران آمریکایی

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، اعلام کرد که بودجه چند میلیون دلاری جهت انجام فعالیت های پژوهشی 18 پژوهش گر، از جمله 13 پژوهشگر آمریکایی در فرانسه را پرداخت می کند.


رئیس جمهور فرانسه از 18 محقق، از جمله 13 محقق آمریکایی خواسته است تا پژوهش های تغییر اقلیم را با بودجه چند میلیون دلاری در سیستم های دولتی این کشور با عنوان “سیاره خود را دوباره بسازیم” مورد بررسی قرار دهند. این اعلامیه رئیس جمهور، پاسخی مستقیم به رئیس جمهور ترامپ در کاهش بودجه مراکز علمی در زمینه های زیست محیطی است.


طبق برنامه گرنت که توسط ماکرون در ژوئن امسال پس از اعلام خروج آمریکا از معاهده پاریس توسط ترامپ اعلام شده است، به محققین خارجی مبلغ قابل توجه 1/75 میلیون دلاری در طی 3 تا 5 سال پرداخت می شود. هدف از این پروژه رئیس جمهور، تخصیص بودجه قابل توجه 70 میلیون دلاری به 50 پژوهش گر رده بالا جهت تحقیق و پژوهش در انجمن های پژوهشی فرانسه است.


اولین دور اعطای گرنت به پژوهشگرانی همچون پژوهش گر آمریکایی، Camille Parmesan که یک زیست شناس از دانشگاه تگزاس است و روی تأثیر تغییر اقلیم بر گونه ها کار می کند؛ محقق اتمسفر، Louis Derry از دانشگاه کرنل و Barbara Ervens از سازمان ملی اتمسفری و اقیانوسی آمریکا؛ و محقق تغییر اقلیم، Alessandra Giannini از دانشگاه کلمبیا که از جمله این پژوهشگران می باشند، پرداخت خواهد شد.


Derry، یکی از این پژوهشگران به واشنگتن پست گفت: “تحقیق روی سوالات بسیار جذاب علمی با همکاران فرانسوی من و دست پنجه نرم نکردن با مسائل پیش آمده در کنگره آمریکا، برای من بسیار مهیج است و چنین درخواست همکاری صادقانه ای نیز بسیار جذاب است. هم اکنون، توصیف فرآیندهای اقلیم و تغییر اقلیم از خانه برای محققین آمریکایی بسیار شرم آور است.”


از بین 1800 دانشمندی که علاقه خود را به همکاری در این طرح اعلام کرده اند، 450 محقق مورد تأیید قرار گرفته و 255 محقق مدارک مربوط به تقاضای همکاری خود را ارائه کرده اند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;