لزوم افزایش سرمایه‌گذاری روی تجدیدپذیرها از نگاه آژانس

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر گفت: دولت‌ها باید سرمایه‌گذاری خود در زمینه انرژی خورشیدی، بادی و سایر تکنولوژی‌های سبز را در طول دهه آینده دوبرابر کنند تا از این طریق موانع موجود بر سر راه رسیدن به هوای ایمن و پاک برداشته شود.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از بلومبرگ، تجدیدپذیرها باید تا آخر دهه فعلی، ۵۷ درصد از برق جهان را تولید کنند؛ این در حالی است که این عدد امروز ۲۶ درصد است.
آژانس بین‌ المللی انرژی تجدیدپذیر با اشاره به لزوم رسیدن به این چشم‌انداز تصریح کرد: تحقق یافتن این هدف مستلزم این است که کشورها ۱۰ تریلیون دلار از سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های سوخت فسیلی را به طور غیرمستقیم به سمت انرژی‌های پاک سوق دهند.
بر اساس این گزارش، فرانچسکو لا کامرا، مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان، در دسترس و قابل استفاده در هر میزانی هستند.
این گزارش حاکی است؛ سرمایه‌‌گذاری فعلی تجدیدپذیرها معادل ۳۳۰ میلیارد دلار است که طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر این عدد باید تا سال ۲۰۳۰ هر سال حدود ۷۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. هزینه انرژی بادی و برق خورشیدی فتوولتاییک تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ارزان‌تر از تامین برق به روش سنتی باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;