بومی سازی احداث ایستگاه‌های سیار تقلیل فشار گاز ورودی شهرها

نخستین تاسیسات ایستگاه‌ سیار تقلیل فشار گاز ورودی شهرها (CGS) توسط شرکت گاز استان تهران بومی‌سازی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، آیین رونمایی از ساخت نخستین ایستگاه‌های سیار تقلیل فشار گاز ورودی شهرها (CGS) توسط شرکت گاز استان تهران، با حضور احمد دارابی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، اعضای هیئت مدیره و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، ضمن تبریک برای این دستاورد گفت: امروز روز بسیار خوبی برای شرکت گاز استان تهران است؛ زیرا با اقدام‌های ارزشمند همکاران این شرکت موفق شدیم برای نخستین بار ایستگاه‌های سیار تقلیل فشار گاز ورودی شهرها را با این ظرفیت در کشور طراحی و بومی سازی کنیم.
دارابی اظهار کرد: در اواخر سال ۹۷ شرکت گاز استان تهران تصمیم گرفت تعدادی ایستگاه تولید کند که در مواقع ضروری، این ایستگاه‌ها قابلیت حمل و نقل را داشته باشند و به سرعت به محل مورد نیاز اعزام شوند تا وقفه‌ای در گازرسانی رخ ندهد.
وی ادامه داد: این نوع ایستگاه‌ها نخستین بار در ایران و به همت مهندسان، کارشناسان و کارگران ایرانی تولید شده است؛ نخست از شرکت‌های مختلف تقاضا شد طرح‌های خود را ارائه دهند، در نتیجه مناقصه‌ای برگزار شد و پروژه توسط شرکت دانش بنیان پترو گاز پارسا اجرا شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، قابلیت حمل‌ونقل ایستگاه از طریق ماشین آلات سنگین را از ویژگی‌های این ایستگاه‌ها دانست و ادامه داد: این طرح قابلیت‌های بسیاری نسبت به دیگر ایستگاه‌ها دارد.
دارابی افزود: ابعاد کوچک در مقایسه با دیگر ایستگاه‌های با ظرفیت مشابه، استفاده از سامانه گرمایش الکتریکی ضد انفجار، امکان نصب و راه‌اندازی سریع در شرایط بحران، استفاده از دو تجهیز قطع کن (شات‌آف ولو) به منظور افزایش ضریب ایمنی، استفاده از رگلاتور با سازوکار عملکردی loading، دقت تنظیم بالاتر و وزن سبک‌تر ایستگاه در مقایسه با دیگر ایستگاه‌های با ظرفیت مشابه از جمله قابلیت‌های این ایستگاه سیار است.
منبع خبرگزاری شانا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;