تجهیزات و تاسیسات نفتی وارداتی، بومی سازی می شود

رئیس هیات‌مدیره انجمن ستصا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن ستصا و سازمان صنایع کوچک برای داخلی‌سازی تجهیزات نفتی وارداتی، از داخلی‌سازی ۶۰ درصدی تجهیزات وارداتی مخازن ۲۸ گانه مناطق نفت‌خیز جنوب بر اساس این قرارداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، امیر عباس اختراعی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه انجمن ستصا با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون محورهای اصلی این تفاهم‌نامه، اظهار داشت:
این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد هماهنگی در نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در اولین رشته‌موضوع کاری که صنعت نفت و گاز است و بطور خاص در استان خوزستان، منعقد شده است.
یکی از معضلات اساسی که در استفاده از توان سازندگان صنایع داخلی وجود دارد، استفاده از توان سازندگان، توسط پیمانکاران اصلی است.
در بخش پیمانکاران اصلی در کشور ۱۸ پیمانکار وجود دارد در همین راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که یکی از محدودیت‌هایی که تاکنون وجود داشته نبود شناخت کافی از توانمندی پیمانکاران فرعی برای بهره‌گیری از توان آن‌ها است.
در واقع این تفاهم‌نامه کمک خواهد کرد که سازمان صنایع کوچک به عنوان مرکز، میان سازندگان تجهیزات  صنایع داخلی و پیمانکاران اصلی حلقه‌ای را ایجاد کند تا از توانمندی‌ها بهتر استفاده شده و شناخت و زمینه همکاری بهتری نیز ایجاد شود.
 تلاش انجمن برای احقاق حقوق سازندگان
رئیس انجمن ستصا در ادامه با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه انجمن احقاق حقوق سازندگان است، گفت:
قانون جدید حداکثر استفاده از توان ساخت داخل که در خردادماه امسال ابلاغ شد، یکی از دستاوردهای انجمن بوده است به نحوی که انجمن بعنوان عضو بسیار قوی تشکل‌های بخش خصوصی در تغییرات این قانون که حدود ۲۷ مورد بوده است مشارکت قوی داشته است.
انجمن در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های مثمر ثمری داشته تا سازندگان داخلی بتوانند بیشتر در منصه ظهور قرار گرفته و توانمندی خود را اثبات کنند.
 میزان داخلی‌سازی در تفاهم‌نامه منعقدشده
اختراعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص میزان داخلی‌سازی کالاهای وارداتی در تفاهم‌نامه منعقدشده، گفت:
مخازن ۲۸ گانه مناطق نفت‌خیز جنوب موضوع تفاهم‌نامه‌ای بود که امروز منعقد شد.
حدود ۴/۴ میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری این طرح خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته انتظار داریم که حداقل ۶۰ درصد از این ظرفیت، داخلی‌سازی شود.
رشد اشتغالزایی با داخلی‌سازی تجهیزات وارداتی
رئیس انجمن ستصا در پایان اظهار داشت:
با اجرای این طرح و درصورت تحقق داخلی‌سازی ۶۰ درصدی، اشتغال‌زایی نیز روند رو به رشدی خواهد داشت و سهم عمده و مناسبی در بخش استفاده از توان ساخت داخل به کار گرفته خواهد شد.
منبع خبرگزاری صنایع
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;