این توالت ارز دیجیتال و انرژی تولید می کند!

دانشمندی در کره‌جنوبی توالتی سازگار با محیط‌زیست ساخته است که فضولات را به سوخت تبدیل می‌کند و به کاربران آن نوعی ارز دیجیتال اختصاصی هدیه می‌دهد.
توالت BeeVi که از واژه‌های زنبور (Bee) و چشم‌انداز (vision) گرفته شده است، از پمپ خلأ برای ارسال مدفوع به مخزنی زیرزمینی استفاده می‌کند و باعث کاهش مصرف آب می‌شود. در آنجا، میکروارگانیسم‌ها فضولات را به متان می‌شکنند که به منبعی از انرژی برای ساختمان تبدیل می‌شود.
افرادی که از توالت مذکور استفاده می‌کنند، ارزی اختصاصی به نام Ggool هدیه می‌گیرند که به زبان کره‌ای به‌معنای «عسل» است. دانشجویان به‌ازای مشارکت در پروژه توالت، روزانه دَه Ggool دریافت می‌کنند و این پول می‌تواند به کتاب یا فنجان قهوه در یکی از کافه‌های دانشگاه تبدیل شود.
چند سال پیش، چو مقاله‌ای منتشر کرد که در آن، شرح می‌داد وی چگونه توانسته بود از کمپوست و سوخت تولید‌شده نسخه قدیمی‌تری از BeeVi برای کشت و پختن جوانه‌های جو استفاده کند.
چو در مصاحبه با رویتر توضیح داد هر فرد متوسط در روز حدود ۵۰۰ گرم مدفوع دفع می‌کند و براساس آزمایش‌های گذشته BeeVi، این ضایعات می‌تواند به ۵۰ لیتر گاز متان تبدیل شود که می‌تواند نیم کیلووات‌ساعت برق تولید کند. این میزان به‌اندازه‌ای است که ماشین ظرف‌شویی در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک دور ظرف بشوید.
ظاهرا استفاده از شت‌کوین‌ها برای مشارکت دانشجویان دراین پروژه نتیجه‌بخش بوده است. یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مؤسسه به رویترز گفت قبلا فقط به این فکر می‌کرد که مدفوع کثیف است؛ اما اکنون می‌داند گنجینه‌ای باارزش است. دانشجویان می‌توانند از این ارز برای خرید کالاها در دانشکده از قهوه تازه‌دم گرفته تا رشته فوری و میوه و کتاب استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند محصولات مدنظر خود را از فروشگاهی در دانشگاه انتخاب و هزینه‌ی آن را با اسکن کد QR با Ggool پرداخت کنند.
منبع زیست آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;