امضاء سومین تفاهم نامه مشترک نظام مهندسی البرز و استاندارد

سومین تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان البرز و سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان امضا شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان،  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان خانم مهندس فتانه شکرالهی مدیرکل استاندارد البرز و همراهان وی بود.
در این نشست که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دو سازمان برنامه ریزی شده بود، مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن تشکر از همکاری خوب و مستمر سازمان نظام مهندسی البرز در راستای استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز های استان و همچنین تشکر از جدیت و پیگیری اعضای کمیته مشترک افزود: دکتر شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد کشور، در نامه ای به مهندس خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار همکاری تمامی ارگان های ذیربط و سازمان های نظام مهندسی استان ها به منظور حصول اطمینان از استفاده مصالح ساختمانی استاندارد شده است که این مکاتبه می تواند پایه توسعه همکاری های نظام مهندسی و استاندارد باشد.
مدیر کل استاندارد البرز درخواست کرد با همکاری هر دو سازمان گزارشی در خصوص فعالیت های استاندارد سازی مصالح در طول این سه دوره تفاهم نامه به دکتر شریعتی و مهندس خرم ارسال شود تا در روند فعالیت این دو سازمان در استان البرز باشند.
 وی با اشاره به سه دوره همکاری سازمان نظام مهندسی با استاندارد البرز و تفاهم نامه های به امضا رسیده، بر اقدامات مثبت انجام شده در این دوره ها تاکید و تصریح کرد: از روسای سازمان در این سه سال به ویژه مهندس قنبری به خاطر همراهی خوب وی تقدیر و تشکر می کنیم.
همچنین در این جلسه خانم مهندس شکرالهی تاکید کرد: در تفاهم نامه حاضر تاکید بر مواردی است که قابلیت اجرایی بیشتری دارند تا نتایج ملموسی حاصل شود.
وی، تلاش برای ممانعت از پیوند خوردن اجرای تفاهم نامه با اشخاص را اقدامی مثبت برشمرد.
مهندس قنبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت: امضای تماهم نامه هم و غم سازمان به منظور توسعه استفاده از مصالح استاندارد است. در این راستا همکاران کمیته استاندارد با برگزاری جلسات منظم هفتگی و بررسی مصالح دارای استاندارد اجباری و ارایه نکات مهم در جهت اطلاع رسانی اعضای محترم و کارفرمایان در سایت سازمان، این مهم را برآورده می کند.
وی اظهار داشت: صحبت هایی در خصوص گنجاندن مباحث مربوط به استاندارد در حوزه ورود به حرفه و تمدید و ارتقای مهندسان و اخذ پروانه اشتغال با اداره مسکن و شهرسازی صحبت هایی شده است. در این راستا نیز گام هایی برداشته شده است که انشالله با این اقدام، می توانیم گامی بزرگ  برای آشنایی مهندسان با حوزه استاندارد مصالح و نحوه پیگیری و نظارت بر انجام مصالح استاندارد در پروژه های ساختمانی شود.
قنبری تاکید کرد: همچنین مقرر شده است که لیست مصالح ساختمانی دارای استاندارد اجباری در کارتابل کارفرمایان قرار گیرد تا کاملا اطلاع در این حوزه داشته باشند.
در ادامه سومین تفاهم نامه همکاری اداره کل استاندارد استان البرز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز به امضای روسای دو مجموعه رسیده و میان ایشان تبادل شد.
تقدیر استانداری از سازمان نظام مهندسی البرز
خبر دیگر اینکه استانداری البرز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تقدیر کرد.
تلاش برای پیاده سازی و اجرای دستورالعمل های نظام فنی و اجرایی و ایفای نقش تاثیرگذار در آموزش پرسنل دوایر فنی ادارات استان از دلایل دریافت این لوح تقدیر بوده است.
در مراسمی که با حضور دکتر ابوالفضل فانی مشاور استاندار و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و مهندس شهروز قنبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در محل سالن اجتماعات استانداری البرز برگزار شد، از تلاش و اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در پیاده سازی و اجرای دستورالعمل های نظام فنی و اجرایی و ایفای نقش تاثیرگذار در آموزش پرسنل دوایر فنی ادارات استان، تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به همکاری نزدیک سازمان نظام مهندسی با استانداری و تلاش قابل تقدیر این سازمان به منظور تحقق اهداف و سیاست های شورای فنی استان، لوح تقدیر این معاونت را به مهندس قنبری ریاست سازمان تقدیم کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;