۵ نکته برای نوشتن رزومه‌ای قابل‌توجه برای مهندسان

تاسیسات نیوز؛ برای به‌دست‌آوردن مشاغل برتر مهندسی، داشتن رزومه‌ای جامع ضروری است…
برای به‌دست‌آوردن مشاغل برتر مهندسی، داشتن رزومه‌ای جامع ضروری است. فقط به این دلیل که در سطح متوسط ​​یا ارشد هستید، به این معنی نیست که می‌توانید برای جلب علاقه مدیران در بازار کار رقابتی امروز، از رزومه ساده و قدیمی‌تان استفاده کنید.
در این مطلب ۵ نکته را برای نوشتن رزومه‌ای قابل توجه قرار شرح داده‌ایم.
۱٫ هدف خود را برای جمع‌بندی عوض کنید. اگر هدف شما با مشخصات آغازین موقعیت مطابقت نداشته باشد، می‌تواند به شما آسیب برساند. اگر در حال تغییر شغل هستید، هدف کارتان را تضمین می‌کند. در غیر این صورت، آن را کنار بگذارید. هدف را با خلاصه‌ای مناسب جایگزین کنید؛ این خلاصه باید چند جمله باشد که بتواند مهم‌ترین مدارک شما را برجسته کند.
۲٫ مختصر بنویسید. در طول حرفه و استخدام مهندسان شغل خود، گرایش مهندسان را مشاهده کرده است. آن‌ها بیش از حد اطلاعات را در رزومه خود وارد می‌کنند. رزومه در ۳۰ ثانیه یا کم‌تر پذیرفته یا رد می‌شود؛ بنابراین شما باید مختصر بنویسید.
۳٫ دستاوردهای کلیدی را به جای مسئولیت‌ها ذکر کنید. برای هر موقعیتی که به دست آورده‌اید، از لیست‌های نقطه‌ای یا بالت پوینت‌ها استفاده کنید و نتایج را کمی کنید تا کارفرمایان احتمالی بتوانند به‌سرعت اهمیت کار شما را تشخیص دهند.
  • رزومه‌ساز حرفه‌ای
  • ۴٫ اضافه کردن لیست پروژه را در نظر بگیرید. ممکن است دریابید که با سال‌ها تجربه شما، رزومه‌تان شروع به سرریز شدن به صفحه سوم می‌کند؛ در حالی که حداکثر باید ۲ صفحه باشد. در این حالت، یک صفحه جداگانه از لیست پروژه‌های کلیدی ایجاد کنید. پروژه‌های کارفرما یا مشتری را لیست کنید و یک توصیف کوتاه، حتی ۱جمله، از آن‌چه انجام داده‌اید و نتایج پروژه خود بیان کنید.
۵٫ اشتباهات املایی و دستوری را فراموش نکنید. به عنوان یک مهندس، شما می‌خواهید تمایل خود را به دقت نشان دهید؛ به‌ویژه هنگامی که تجربه خوبی در رزومه خود دارید. به گفته مولین، تصحیح نکردن همه خطاهای موجود در رزومه، اشتباه رایجی است که مهندسان مرتکب می‌شوند. ضروری است که یک رزومه حرفه‌ای کاملا آماده و بدون غلط املایی یا دستور زبانی داشته باشید. آن را بررسی کنید و همچنین از افراد دیگر بخواهید رزومه‌تان را بخوانند تا مطمئن شوند که عالی است.
  • آگهی‌های استخدام مهندس عمران
  • جست‌وجوی خود را با مهارت‌های ارتباطی بی‌عیب‌ونقص تقویت کنید
بهبود توانایی صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی می‌تواند بر موفقیت کلی کار شما تأثیر بگذارد. انگلیسی برای مهندسی (IEEE English for Engineering) می‌تواند به اعتماد به نفس و مهارت‌های ارتباطی لازم برای پیشرفت شغلی شما کمک کند.
این برنامه تعاملی جذاب آموزش آنلاین انگلیسی برای مهندسان، دانشجویان فنی و اعضای هیئت علمی شامل بیش از ۴۵ ساعت آموزش آنلاین برای افزایش مهارت‌های ارتباطی در ۴ بخش پویا و تعاملی است:
  • صحبت به زبان انگلیسی فنی
  • گوش دادن و درک مطلب
  • نگارش فنی
  • خواندن و درک مطالب فنی
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;