واگویه فعالان اقتصادی به گزارش تاسیسات نیوز : قادر به ادامه حیات نیستیم

رضا طبیب زاده: برقراری تبادلات مالی با خارج از کشور به دلیل تحریم امکان پذیر نیست و متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، مجبور شده ایم که بخش عمده فعالیتهای خود را متوقف و محدود کنیم و دیگر قادر به ادامه حیات نیستیم.
رضا طبیب زاده عضو هیات مدیره شرکت APEC   در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز، مهاجرت گسترده نخبگان در صنایع و رشته های مختلف را معضلی دانست که نیاز به بررسی بیشتر از سوی کارشناسان و مسئولان دولتی است.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان در رشته های مختلف ثروتی هستند که باید اولویت نخستِ دولت برای اشتغالزایی این گروه باشد گفت:
اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان در بخش خصوصی مسلماً نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد، و اگر بخش خصوصی به دلایل مختلف قادر به ادامه حیات نباشد نخواهد توانست فرصتی برای ادامه فعالیت و اشتغالزایی در این حوزه را ایجاد کند.
طبیب زاده همچنین «تامین مالی»، «ایجاد تسهیلات و کالا و مواد اولیه» برای ادامه تولید و فعالیت بخش خصوصی در صنایع و بخشهای مختلف را ضرورتی غیرقابل انکار دانست که متاسفانه به دلیل تحریم و همچنین شیوع کرونا با چالش جدی مواجه شده است.
عضو هیات مدیره شرکت APEC در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۸۰ شرکت پیمانکاری تقریباً غیرفعال در این صنعت وجود دارد یادآور شد:
علاوه بر مشکل تحریم، شیوع کرونا، مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده است که به خروج نخبگان و مهاجرت تحصیل کردگان منتهی شده است.
وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه ادامه  حیات برای ما به سختی میسر است اظهار داشت :
برقراری تبادلات مالی با خارج از کشور به دلیل تحریم امکان پذیر نیست و متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، مجبور شده ایم که بخش عمده فعالیتهای خود را متوقف و محدود کنیم.
طبیب زاده تصریح کرد:
البته ما تلاش می کنیم نهایت استفاده را از فارغ التحصیلان موجود نماییم، اما نیاز به حمایت های دولت داریم که امکانات لازم برای انجام فعالیتهای حیطه صنعت در داخل و خارج فراهم آید.
به گفته این کارشناس و مدیر اقتصادی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور است که نیاز به نگاهِ حمایتی حاکمیت دارد  تا در پروسه های صادراتی با پلت فرمی مطلوب، حضوری موثر داشته باشد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;