گاز در آستانه فصل سرما گران شد

بیش از شش ماه است که کپسول گاز مایع در بازار آزاد تهران و برخی استان‌ها کمیاب شده و مردم مناطق بدون لوله‌کشی گاز، به‌ویژه کارگاه‌ها، برای تأمین آن با مشکل مواجه شده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، بیش از شش ماه است که کپسول گاز مایع در بازار آزاد تهران و برخی استان‌ها کمیاب شده و مردم مناطق بدون لوله‌کشی گاز، به‌ویژه کارگاه‌ها، برای تأمین آن با مشکل مواجه شده‌اند. اگر هم پیدا شود قیمت کپسول گاز مایع حداقل ۴۰۰ هزار تومان است؛ در حالی که قیمت مصوب هر کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع باید ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.
فصل کمبود گاز مایع فرا رسید؟
در حالی روز‌های سرد سال در حال فرا رسیدن که معمولا با کاهش دما هم گاز شهری دچار کاهش فشار می‌شود و هم کپسول گاز در اکثر مناطق حاشیه شهر تهران و به‌ویژه در روستا‌ها و مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند در یک مقطع زمانی کمیاب و بعد از چند روز با افزایش نرخ گاز، توزیع سوخت گاز از سر گرفته می‌شود. با این حال امسال پیش از فرا رسیدن روز‌های سرد سال مردم با مشکل کمبود گاز مایع مواجه شده‌اند.
اخیرا سعید جمشیدی، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اراک، پیرامون وضعیت گاز مایع در استان و برخی گلایه‌های مردمی مبنی بر کمبود گاز مایع گفت: کمبود گاز مایع در استان وجود ندارد، مردم باید از طریق ثبت‌نام در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین گاز مایع مورد نیاز خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه گاز مایع بدون هیچ محدودیتی و به نرخ دولتی در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و مشکلی بابت تامین گاز مایع نیست و مردم می‌توانند با ثبت در این سامانه به هر میزان که نیاز دارند نسبت به خرید گاز اقدام کنند.
درگیری مردم با کمبود گاز مایع در استان‌ها
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: طبق بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ نفت سفید و گاز مایع بر اساس زیرساخت‌های الکترونیکی و از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف در اختیار متقاضیان و مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت؛ بر این اساس فراخوان عمومی و اطلاع‌رسانی در این خصوص ارائه و از مصرف‌کنندگان گاز مایع درخواست شده در سامانه ثبت‌نام کنند تا از طریق این زیرساخت فرآورده نفتی گاز مایع به آن‌ها ارائه شود.
در همین بازه زمانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز هم اعلام کرد که این استان هم احتمالا با افزایش مصرف گاز مواجه شود. با توجه به اینکه در حال وارد شدن به فصول سرد سال هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم که مصرف گاز مایع در استان افزایش یابد.
عبدالکریم محمدی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف گاز مایع در منطقه اهواز بیش از ۴۰۰۰ تن در ماه است، به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه آینده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ورود عشایر به خوزستان میزان مصرف گاز مایع به ۵۰۰۰ تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه خانوار‌های متقاضی کپسول گاز مایع در سامانه سدف ثبت‌نام کنند، افزود: نرخ مصوب هر کپسول گاز ۱۱ کیلویی برای مصرف‌کننده ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.
این نرخ در شرایطی به عنوان نرخ ثابت اعلام می‌شود که در بسیاری از استان‌ها و به خصوص در مناطقی از تهران بیش از این مبلغ برای تهیه کپسول گاز مایع پرداخته می‌شود.
درهمین باب فریدون یاسمی، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی تهران، به تجارت‌نیوز گفته بود: در ارتباط با گاز مایع، نه‌تن‌ها کمبودی به چشم نمی‌خورد، بلکه موجودی آن بسیار بیشتر از تقاضاست. در حال حاضر گاز مایع در تمام انبار‌ها پر است. اما برای ساماندهی این موضوع لازم است تمام اشخاصی که نیاز به گاز مایع دارند ضرورتاً در سامانه سدف ثبت‌نام کنند.
وی افزود: نرخ کپسول ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان است و هر کسی بیشتر بفروشد گران‌فروش حساب می‌شود
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;