اعتصاب سراسری به افزایش قیمت گاز

قیمت گاز اروپا در روز جمعه با اعتصاب کارگران تاسیسات گاز طبیعی شورون استرالیا به شدت افزایش یافت و این نگرانی‌ها را برانگیخت که توقف طولانی مدت تولید می‌تواند باعث کاهش عرضه جهانی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، قیمت گاز اروپا در روز جمعه با اعتصاب کارگران تاسیسات گاز طبیعی شورون استرالیا به شدت افزایش یافت و این نگرانی‌ها را برانگیخت که توقف طولانی مدت تولید می‌تواند باعث کاهش عرضه جهانی شود.
اقدامات متفاوت در پروژه‌های گورگون و وتستون در استرالیای غربی به دنبال مذاکرات روزانه این هفته برای رسیدن به توافق است. با این حال، مذاکرات در نهایت نتوانست یک اختلاف طولانی مدت بر سر حقوق و امنیت شغلی را حل کند.
در حال حاضر، قرار نیست گفتگو‌های بیشتری بین غول انرژی ایالات متحده (شورون) و اتحادیه‌های کارگری در پروژه‌های گاز طبیعی مایع صورت گیرد.
توقف‌های کاری تا ۱۱ ساعت برنامه ریزی شده است و پیش بینی شده بود تا پنج شنبه ادامه یابد؛ اما در این مرحله، مدت زمان این اعتصاب سراسری به دو هفته افزایش یافته است.
قیمت قرارداد‌های گاز در ماه پیش رو در مرکز هاب هلند (TTF)، که معیار اروپایی برای تجارت گاز طبیعی است، آخرین بار با حدود ۱۰ درصد افزایش و رسیدن به ۳۶ یورو (۳۸.۵۰ دلار) در هر مگاوات ساعت، معامله شد.
سخنگوی شورون استرالیا گفت: «متأسفانه، پس از جلسات متعدد و جلسات مصالحه در کمیسیون “کار منصفانه”، ما در فاکتور‌های اساسی و مهمی با هم اختلاف داریم. کمیسیون کار منصفانه به دادگاه مستقل روابط محل کار استرالیا اشاره می‌کند که در مذاکرات میانجیگری می‌کرد.
شورون استرالیا اضافه کرد که اتحادیه‌ها بدون ارائه جزئیات بیشتر، به دنبال شرایطی هستند که این شرکت معتقد است «بسیار بالاتر و فراتر» از شرایط مشابه با سایرین در صنعت است.
ترس از اعتصاب در استرالیا، یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG در جهان، اخیراً قیمت گاز اروپا را افزایش داده است – و تحلیلگران انتظار دارند که نوسانات بازار در کوتاه مدت ادامه یابد.
قیمت گاز اروپا در ماه گذشته به حدود ۴۳ یورو افزایش یافت، اما از آنجایی که دو طرف به دنبال راه حلی دوستانه بودند، از متورم شدن قیمت کاسته شد. قیمت قرارداد‌های TTF بسیار پایین‌تر از افزایش قیمت فوق العاده تابستان گذشته به بیش از ۳۰۰ یورو است.
“اتحاد فراساحل” (Offshore Alliance) روز جمعه در پستی در فیس بوک گفت: «شورون خواستار آن است که امتیازات ویژه‌ای در چانه زنی به آن‌ها داده شود؛ خواسته‌ای که ما آن را بی ارزش و کاغذ پاره‌ای بیش نمی‌دانیم». اتحاد فراساحلی اتحادیه‌ای است که نماینده کارگران در عملیات گازی گورگون و وتستون شورون در آن شرکت دارند.
این گروه افزود: “عملکرد چانه زنی آن‌ها نادرست‌ترین تلاش هر کارفرمایی بوده است که اتحادیه در ۵ سال گذشته با آن برخورد کرده است و اعضای ما به اندازه کافی آن‌ها را تحمل کرده اند. ” آن‌ها در آخر یادآور شدند که “بازی هنوز در جریان است، شورون! “
مسئله قابل پیش بینی آن است که شورون اقداماتی را برای حفظ عملیات در صورت بروز هرگونه اختلال در تاسیسات خود انجام داده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;