«کولرها» اولین مجرمان قطع برق ها!

معاون هماهنگی توزیع توانیر، رعایت الگوی مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری را در عبور بی دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی مهمترین راهکار‌های مدیریت مصرف برق در تابستان است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  حمیدرضا پیرپیران در گفتگو با برنامه تلویزیونی پیش بینی رشد مصرف برق امسال نسبت به سال قبل را حدود ۳ درصد عنوان و تاکید کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، این رشد قابل افزایش است.
پیرپیران اظهار داشت:همه واحد‌های مختلف وزارت نیرو تمام همت و تلاششان را به کار گرفتند که امسال گذر بهتری از تابستان ۱۴۰۱ داشته باشیم و مردم عزیز می‌توانند با راهکار‌های ساده، صنعت برق کشور را در عبور مناسب از پیک تابستان کمک کنند.

وی استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم برودت کولر‌های گازی روی دمای ۲۴ درجه، استفاده از لوازم برقی مثل تلویزیون در زمان‌های مورد نیاز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED ,SMD را از جمله راهکار‌های بخش خانگی عنوان کرد و در بخش تجاری نیز خاموش کردن چراغ‌های اضافی و تنظیم برودت وسایل سرمایشی را برای گذر از تابستان راهگشا دانست.

پیرپیران با اشاره به آمادگی صنعت برق برای گذر از اوج بار تابستان گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها قبل از آغاز سال جاری به انجام رسید و حدود ۳ هزارمگاوات نیروگاه نیز طی یکسال گذشته به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد.

وی افزود: علاوه بر آمادگی نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت نیروگاهی، مشوق‌هایی برای مصارف مختلف درنظر گرفته شد که در بخش خانگی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و مصرفشان را نسبت به سال قبل کاهش دهند به ازای هرکیلوواتساعت کاهش، ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند و درصورتیکه مشترک خانگی الگوی مصرف ۳۰۰ کیلوواتساعت ماهانه خود را طی ۴ ماه گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد، قبض برق او در آن ماه رایگان خواهد بود.

پیرپیران مصرف برق ۸۰ درصد مشترکان خانگی را کمتر از الگوی تعیین شده عنوان کرد که از ۲۰ درصد باقی مانده نیز ۱۹ درصد تا ۲ برابر الگو و یک درصد بالای ۳ برابر الگو مصرف می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;