چرا برچسب مصرف انرژی مهم است؟

بارها درباره برچسب مصرف انرژی و کاربرد آن شنیده ایم، اینکه برچسب انرژی چیست؟ و اصل عملکرد آن روی لوازم الکترونیکی به چه صورت است، سوال خیلی از افراد می باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  مزیت استفاده از این برچسب و تبلیغات گسترده ای که خیلی وقت ها از این محصول شنیده می‌شود، افراد را به دانستن اینکه برچسب انرژی چیست؟ ترغیب می کند. در این مطلب علاوه بر پاسخ به سوال برچسب انرژی چیست؟ بخشی از پاسخ های سئوالات را در مطلب زیر پیدا کنیم.
نکات قابل توجه در انتخاب و تهیه و وسایل برقی با توجه به برچسب مصرف انرژی
۱ – شکل ظاهری دستگاه ۲ – مدل دستگاه ۳ – کارخانه سازنده دستگاه ۴ – تکنولوژی ساخت دستگاه ۵ – نشان استاندارد دستگاه ۶ – برچسب انرژی دستگاه
تمام موارد اشاره شده جزء شرط های مهم در انتخاب یک کالا محسوب می شوند . اما همان گونه که می دانید توجه به نشان استاندارد و برچسب مصرف انرژی  از شرط های ضروری در انتخاب و تهیه ی وسایل برقی خانگی محسوب می شوند . زیرا این علائم اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ی ایمنی و بازدهی وسایل برقی در اختیار مصرف کننده گان قرار می دهند.
 فواید استفاده از برچسب مصرف انرژی
استفاده از برچسب مصرف انرژی مزایای گوناگونی برای مصرف کنندگان این گونه وسایل دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱ – انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خرید وسایل برقی خانگی
۲ – آشنا ساختن مصرف کنندگان یا میزان کارایی و بازدهی وسایل برقی خانگی
۳ – بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی
۴ – کاهش هزینه انرژی مصرفی در خانواده ها
۵ – کاهش آلودگی محیط زیست
۶- ارائه اطلاعات اختصاصی ویژه هر وسیله برقی
برچسب انرژی در بخاری گازسوز دودکش دار:
برچسب مصرف انرژی بخاری گازسوز دودکش دار،کارآیی انرژی(بازده انرژی) محصول را نشان می دهد.هر چه دمای هوای خروجی از دودکش کاهش یابد و اتلاف حرارتی کم شود به بهبود کارایی و تعیین رده انرژی محصول کمک می کند.مدل های مختلف بخاری (G تا A) با توجه به معیار انرژی تعیین شده (بازده کل خالص) و رده های بازدهی انرژی،مقایسه می شوند.حرف A به معنای بیشترین بازدهی محصول و حرف G به معنای کمترین بازدهی محصول است.هرچه رده انرژی محصول بیشتر باشد کارآیی آن نسبت به میزان انرژی مصرف شده آن، بیشتر است؛ یعنی مصرف کمتر یا صرفه جویی در انرژی می باشد.اطلاعات بیشتر در استاندارد ملی شماره ۲-۱۲۲۰ شرح داده شده است.
توضیحات برچسب مصرف انرژی در کولر های گازی:
برای این محصول استاندارد ملی شماره ۱۰۶۳۸ تدوین شده است.این محصول همانند بخاری گازسوز دودکش دار داری گرید های انرژی A تا G می باشد؛ که این گرید ها بر اساس شاخص EER (مقدار نسبت بازده انرژی) تعیین می شود.شاخص EER برای حالت سرمایش از نسبت ظرفیت سرمایش کل به توان مصرفی کولر به دست می آید.هر چه شاخص EER بیشتر باشد درجه  انرژی نیز افزایش می یابد.شایان ذکر است کمترین مقدار قابل قبول EER برابر با ۲ می باشد.
منبع سازمان ملی استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;