راه اندازی تراموا در اردبیل با مشارکت نظام مهندسی بررسی می شود

باتوجه به مشکلات ترافیک شهری اردبیل موضوع استفاده از تراموا به یک ضرورت تبدیل شده و استانداری اردبیل پیگیر موضوع می باشد و باید در جلسات کارشناسی از حضور نظام مهندسی بهره کافی گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ میرمحمدسیدهاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این ملاقات گفت: جامعه مهندسی می تواند بعنوان بازوی قدرتمند فنی در حوزه ساخت و ساز استان برای دستگاه های اجرایی ایفای نقش نماید و در حفظ و حراست از بودجه های ملی و تضمین کیفیت ساخت و ساز اثربخش باشد.
سیدهاشمی با اشاره به صدور مجوز ۸۰ میلیارد ریالی از سوی مجمع عمومی برای اولین بار در تاریخ سازمان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با این مجوز می تواند ضمن احداث واحد بزرگ فرهنگی، رفاهی و ورزشی، زمینه اشتغال خیل عظیمی از اعضای سازمان را فراهم سازد و در این خصوص تسهیل شرایط واگذاری زمینی مطلوب و همچنین سایر مجوزهای لازم مورد درخواست سازمان می باشد.
وی همچنین با اشاره به لزوم اصلاح ماده ۵ قانون بیمه های تامین اجتماعی کارگران، پیگیری نمایندگان استان و استاندار اردبیل از طریق وزارتخانه های مربوطه را ضروری و راهگشا خواند و افزود: با اصلاح این قانون و استفاده ی اعضای سازمان از مزیت های آن قطعا شاهد ارتقای شان و عزت نفس جامعه ی مهندسی خواهیم بود.
وی حضور مدیریت سازمان در کمک به اجرای مطلوب طرح مسکن اجتماعی، برقراری منظم جلسات ماهیانه کمیته ۴نفر، تدوین شیوه نامه و تقویت بسترها و زیرساخت های مناسب اینترنتی از سوی شرکت مخابرات را در جهت ارایه خدمات سریع و با کیفیت به مردم استان خواستار شد.
اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز گفت: مدیریت استان اعتقاد ویژه ای به استفاده از ظرفیت جامعه ی مهندسی دارد و این ظرفیت فرصتی مناسب برای مدیران دستگاه های اجرایی می باشد.
بهنام جو افزود: نظام مهندسی بهترین و مناسب ترین محلی است که می تواند در آن اتفاقات خاص و مطلوبی ارایه شود و  در همه زمینه های فنی و مهندسی نظرات مبتنی بر دانش ارایه می نماید.
وی ازموضوع ترافیک شهری بعنوان یکی از چالش های مدیریت استان یاد کرد گفت: باتوجه به مشکلات ترافیک شهری اردبیل موضوع استفاده از تراموا به یک ضرورت تبدیل شده و استانداری اردبیل پیگیر موضوع می باشد و باید در جلسات کارشناسی از حضور نظام مهندسی بهره کافی گرفته شود.
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز در این نشست در مورد زیباسازی شهری، کاهش بروکراسی های اداری، استفاده از نظرات مهندسان در طرح های گردشگری، تنظیم روابط و تعاملات دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ی ساخت و ساز، ایجاد بانک اطلاعات عمومی از ظرفیت های استانی برای سرمایه گذاران، استفاده از کارگران دارای مهارت فنی، ارتقای کیفیت مصالح تولیدی، صدور خدمات مهندسی ، حل مشکلات مالیاتی اعضا، نمای شهری و استفاده از معماری ایرانی و اسلامی، حل مشکلات زیرساختی طرح های بوم گردی و حضور دارای رای سازمان در جلسات فنی استان بحث و گفت و گو کردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز گفت: بر اساس تاکید استاندار از ظرفیت فنی و کارشناسی سازمان نظام مهندسی در اجرای پروژه های عمرانی استفاده می شود.
فرزاد قلندری افزود: اعضای نظام مهندسی ساختمان استان در جلسات شورای فنی، کمیسیون ماده ۵ و شورای مسکن و سایر کمیته ها و کارگروه های فنی و تخصصی با تاکید استاندار محترم حضور موثری خواهند داشت.
وی حضور اعضای سازمان به عنوان کارشناسان حوزه ساخت و ساز را در راستای کیفی سازی ساخت و ساز و ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی تاثیر گذار دانست.
او بیان کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی در جلسات همفکری بین دستگاه های اجرایی مرتبط با ساخت و ساز و معاونت عمرانی استانداری شرکت کرده و در راستای کارشناسی طرح های عمرانی  مشارکت و اعلام نظر می کنند.
منبع نظام مهندسی مرکزی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;