۳۰ درصد انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، پرداختن به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی کشور را یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و گفت: با توجه به مصرف ٣٠ درصدی انرژی کشور در بخش ساختمان، تدبیر و تلاش تمامی نقش‌آفرینان در این زمینه حیاتی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمد شکرچی زاده در مراسم ” اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار” به تلاش‌های علمی و پژوهشی انجام شده در این زمینه توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری تنگاتنگ با وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور اشاره نمود و استمرار فعالیت‌های مؤثر در این زمینه را از برنامه‌های این مرکز برشمرد.
وی آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در راستای تعامل مضاعف با دستگاه‌های مسئول در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه در بخش ساختمان را اعلام کرد و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور را در این زمینه خواستار شد.
مراسم اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار با رویکرد مصرف بهینه انرژی با حضور جمعی از مدیران کشوری، صاحب نظران، پژوهشگران، مهندسین، دانشجویان، علاقمندان و دست‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز به ویژه در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در سالن همایش بوستان گفتگو شهرداری تهران برگزار شد.
در این همایش ضمن رونمایی از کمپین ساختمان پایدار شهر پایدار، از تعدادی از برگزیدگان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.
این همایش توسط معاونت شهرسازی‌ومعماری شهرداری تهران و مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما) با حمایت معنوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همکاری تعدادی از اعضای هیات‌علمی این مرکز و موسسات تحقیقاتی، همچنین تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی در قالب برپایی نمایشگاه جنبی، از تاریخ چهارم تا ششم آذرماه سالجاری در محل بوستان گفتگو شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، هاشمی معاون بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی حضور داشتند.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;