۴۳ ایستگاه مترو مجهز به آسانسور می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ۱۵۶ ایستگاه متروف ۱۰۰ ایستگاه دارای آسانسور هستند، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸ نیز در ۴۳ ایستگاه دیگر، آسانسور راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، زهرا نژادبهرام درباره مناسب‌سازی پایتخت برای معلولان و تسهیلاتی که شهرداری برای رسیدگی به وضعیت معلولان در اختیار بهزیستی قرار داده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا اقدامات مناسب‌سازی برای بهبود وضعیت رفت و آمد معلولان در سطح شهر به بهترین نحو ممکن انجام شود.
وی افزود: شهرداری تهران در تلاش است تا در مترو برای ناشنوایان چراغ‌هایی را تعبیه کند که آنها بتوانند برای پیاده شدن یا سوار شدن در مکان‌هایی که خودشان مد نظر دارند آن را تشخیص دهند و همچنین برای نابینایان نیز این قضایا وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از بین ۱۵۶ ایستگاه مترو در تهران، حدود ۱۰۰ ایستگاه مترو دارای آسانسور است و قرار است، ۴۳ ایستگاه دیگر مترو نیز تا پایان سال صاحب آسانسور شوند.
پیش از این نیز بارها موضوع آسانسور و پله برقی برای ایستگاه مترو شادمان مورد بحث و جدل بود که در نهایت قرار بود در آبان ماه سال جاری افتتاح شود، این در حالی است که همچنان پله‌های برقی این ایستگاه راه‌اندازی نشده است.
ایستگاه مترو شادمان در خیابان آزادی تهران تقاطع خیابان شادمان قرار دارد. این ایستگاه مترو پله برقی ندارد و به گفته مسافران روی درب آسانسور آن همیشه نوشته شده خراب است و روزانه شهروندان برای سوار شدن از مترو باید از پله های زیادی تردد کنند.
عدم پله برقی برای افراد معلول و ناتوان مشکلاتی را ایجاد کرده است چرا که این ایستگاه به لحاظ تقاطعی بودن بسیار شلوغ بوده و ازدحام جمعیت برای افراد ناتوان مشکلات جدی به وجود می‌آورد.
امیدواریم وعده مجهز کردن ۴۳ ایستگاه مترو به آسانسور تا پایان سال همانند راه اندازی پله برقی ایستگاه متروی شادمان نباشد و جامه عمل به خود بگیرد.
منبع خبرگزاری آنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;