پیشنهاد میلیون دلاری آلمانی ها برای تحقیقات پمپ حرارتی

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  دولت آلمان بودجه سالانه ۶۰۰ میلیون یورویی تحقیقات انرژی خود را برای پروژه هایی با هدف کربن زدایی گرمایش و سرمایش ارائه می دهد.

وزارت امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان فراخوانی برای طرح های تحقیقاتی و آزمایشی برای تسریع انتقال به پمپ های حرارتی و سایر اشکال گرمایش و سرمایش خنثی از آب و هوا منتشر کرده است.

هیچ مبلغ ثابتی برای این برنامه که تا ۲۸ فوریه سال آینده اجرا می شود وجود ندارد، اما از بودجه سالانه ۶۰۰ میلیون یورویی آن برای تحقیقات انرژی تامین می شود. تمرکزها شامل تولید پمپ حرارتی، خنک کننده ها و مصالح ساختمانی سازگار با آب و هوا، و گرمایش منطقه ای، پمپ های حرارتی در مقیاس صنعتی، ذخیره سازی حرارت فصلی و مفاهیم جدید کنترل خواهد بود.

رابرت هابک، وزیر امور اقتصادی و اقدام اقلیمی، گفت: «با حمایت از تحقیقات گرمایش، امروز در سیستم انرژی فردا سرمایه‌گذاری می‌کنیم. من از تمام ذهن‌های خلاق پژوهشی و صنعتی دعوت می‌کنم تا با دانش، ایده‌ها و تلاش‌های خود مشارکت کنند.»

این ابتکار در یک زمان هیجان انگیز برای پمپ های حرارتی در آلمان انجام می شود. مؤسسه سیستم‌های انرژی خورشیدی Fraunhofer ISE اعلام کرد که رکورد جدیدی را برای کارایی در چرخه‌های تبرید پمپ حرارتی با استفاده از پروپان به ثبت رسانده است. دولت آلمان امیدوار است که افزایش حمایت دولتی منجر به چنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی بیشتری شود.

پتانسیل پمپ های حرارتی خانگی در آلمان بسیار زیاد است. موسسه تحقیقات انرژی مستقل FfE مونیخ تخمین می زند که پمپ های حرارتی را می توان در حدود ۱۷ میلیون از ۱۹ میلیون ساختمان مسکونی آلمان استفاده کرد.

رابرت هرمان، مدیر عامل سازمان دولتی تجارت و سرمایه گذاری آلمان گفت: “گرمایش و سرمایش بیش از نیمی از انرژی مصرف شده در آلمان را تشکیل می دهد و دولت در حال صرفه جویی در فناوری های کلیدی مانند پمپ های گرمایش است.” «این تنها چیزی است که در حال حاضر یک رونق رکورد در این بخش را تسریع می کند. این یک فرصت بزرگ برای شرکت‌های بین‌المللی حاضر در آلمان است.»

 

پایان پیام/.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;