پول نمی خواهیم / استراتژی عملیاتی لازم داریم

نایب رئیس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران: تدوین استراتژی مناسب در تعامل با بخش خصوصی به منظور حمایت جدی از بخش خصوصی توسط دولتمردان، به ویژه در تعاملات درون و برون کشوری در حوزه های مختلف، خواهد توانست مفهوم «رونق تولید» را عملیاتی سازد.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: حمیدرضا سیفی نایب رییس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، با تاکید بر اینکه «صادرات خدمات فنی و مهندسی» در رشد و توسعه اقتصادی و رفع مشکلات داخلی بسیار موثر است گفت :
دیپلماسی اقتصادی، نقش موثری در توسعه صادرات در بخش های مختلف دارد، این در حالی است که متاسفانه «ایران» با وجود حضور در عرصه دفاع کشورهایی نظیر؛ سوریه و عراق در برابر متجاوزان ، هم اکنون هیچ سهمی در بازسازی و توسعه و اجرای پروژه های اقتصادی ندارد.
سیفی ضمن اشاره به اینکه ۵۱درصد اقتصاد کشور در حوزه خدمات است و بنا بر آمار موجود، بیشترین اشتغالزایی در حوزه عمرانی صورت میگیرد اظهار داشت :
متاسفانه ایران با وجود ظرفیتهای بسیار در این حوزه از نظر نیروی انسانی و تکنولوژی مناسب، نتوانسته است از این ظرفیتها به شکل مطلوب استفاده کند .
نایب رئیس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران در ادامه ضمن اشاره به نقش غیرقابل انکار بخش خصوصی در توسعه و اجرای پروژه های اقتصادی گفت : تدوین استراتژی مناسب در تعامل با بخش خصوصی به منظور حمایت جدی از بخش خصوصی توسط دولتمردان، به ویژه در تعاملات درون و برون کشوری در حوزه های مختلف، خواهد توانست مفهوم «رونق تولید» را عملیاتی سازد.
سیفی نبود نظام جامع تصمیم گیری در کشور را از معضلات موجود در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی ذکر و خاطرنشان کرد:
تدوین استراتژی نهایی با معماری صحیح و شناخت و آسیب شناسی در حوزه های مختلف به ویژه بخش صنعت عمران و ساختمان شکل گیرد و دولت باید در راستای قوانین نوشته شده با بخش خصوصی تعامل داشته باشد و در حوزه اجرا نیز به طور جدی وارد عمل شود.
وی ابراز امیدواری کرد؛ در حوزه اقتصاد نیز رهرو کسی چون سردار سلیمانی باشیم که متعاقب ورودِ خود به عرصه نبرد، سربازان را به میدان جنگ دعوت می کرد، و اینگونه بود که سربازان نیز عاشقانه و خالصانه در این عرصه حاضر و عامل بودند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;