معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران خبر داد:

شناسایی و معرفی ۳۰۰ طرح شهری به سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های جدید در تهران

معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: به زودی طرح‌های جدیدی شناسایی شده است که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه‌های جدید در تهران فراهم شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان‌های جنگلی شهر تهران اشاره کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، لطف‌الله فروزنده در حاشیه آیین افتتاح مجتمع تجاری – فرهنگی رواق در قالب یکصدوپانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران در تشریح روند مشارکت بخش خصوصی با شهرداری تهران برای اجرای پروژه‌های مختلف، اظهار کرد: از گذشته بخش خصوصی با شهرداری تهران همکاری داشته و پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده؛ لذا شهرداری تهران تلاش کرده در این زمینه گره‌گشا باشد و امور را تسهیل کند. در همین راستا ۵۰ طرح که در بخش خصوصی دچار مشکلاتی بوده، مشکلاتشان حل و فصل شده و در حال حاضر فعال شده‌اند.
وی افزود: این ۵۰ طرح به صورت کامل متوقف شده بود و از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، مشکلات آنها حل و فصل شده، طرح‌هایی که در مجموع حدود ۲۰۰ همت اعتبار به خود اختصاص می‌دادند که در حال حاضر فعال شده است. همچنین به زودی طرح‌های جدیدی شناسایی شده است که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای پروژه‌های جدید در تهران فراهم شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ۵ هتل بزرگ در بوستان‌های جنگلی شهر تهران اشاره کرد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در تشریح ساخت ۵ هتل در بوستان‌های تهران گفت: بوستان‌های جنگلی در حاشیه شهر قرار دارند؛ بوستان‌هایی مانند چیتگر، سرخه حصار که ظرفیت‌های مناسبی برای احداث هتل دارند و مطالعات لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است. بی‌تردید بوستان تبدیل به هتل نمی‌شود بلکه بخشی از بوستان که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود به هتل تبدیل خواهد شد.
فروزنده تاکید کرد: این هتل‌ها در ظرفیت‌های شناسایی شده جانمایی خواهند شد به گونه‌ای که هکتارها زمین در بوستان‌های جنگلی بدون درخت وجود دارند که با برنامه‌ریزی می‌توان طرح مناسبی همچون احداث هتل برای خدمت به مردم را در آنها اجرایی کرد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص تأمین اعتبار لازم برای خرید اتوبوس‌های برقی نیز گفت: با بانک مرکزی برای اتوبوس‌های وارداتی تعامل کرده‌ایم و در حال حاضر منتظر هستیم که چینی‌ها رقم مورد نظر را اعلام کنند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص اظهارنظر ریاست شورای اسلامی شهر تهران درباره ایجاد مشکل در ورود واگن‌های مترو و درخواست از وزارت کشور برای رفع این ایراد گفت: بحث طرح اولیه از سوی طرف چینی مورد تایید قرار گرفت که پس از آن باید توسط وزارت کشور نیز مورد تایید قرار بگیرد که با تعامل و گفت‌وگو با وزارت کشور مقرر شد این موضوع به خود شرکت مترو با هدف تسریع امور واگذار شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;