هوشمندسازی شهر واقعیت الزام آور دوران پسا کرونا

شهردار تهران هوشمندسازی شهر بعد از کرونا را یک الزام و واقعیت ملموس عنوان کرد و گفت: بدون آن بسیاری از فعالیت‌های جاری دچار اختلال می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، پیروز حناچی رئیس افتخاری جایزه خشت طلایی تهران در اختتامیه پنجمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران با اشاره به اینکه نام خشت طلایی برای این جشنوراه برای کشوری مثل ایرانی که پیشینه آن با خشت عجین است نام پرمسمایی است، افزود: ۵۳ درصد سکونتگاه‌های جهان و ۹۳ درصد سازه‌های جهانی خشتی است و در واقع خشت اصلی ترین عنصر ساخت تمدن بوده و بسیاری از مراکز تحقیقاتی این عنصر را به عنوان اصلی ترین عنصر ساخت و توسعه مورد توجه قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در ادبیات ما هم به صورت جسته و گریخته به آن اشاره شده است؛ یکی از تلاش‌های دوره حاضر را افزایش رنکینگ جهانی تهران در حوزه‌های مختلف برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف باید به زبان رقابت جهانی صحبت کرد ودر این جایزه همان محورهایی است که همه شهرهای دنیا برای ارتقای آن به رقابت می‌پردازند و این دست رقابت‌ها انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر در این زمینه است.
شهردار تهران با بیان اینکه معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی از محورهای همه شهرهای تاریخی جهان است و کشور ما که از تمدن‌های اصلی جهانی است با آن مواجه است اظهار داشت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که آثار مربوط به بیش از ۵ هزار سال پیش وجود دارد و نشان می‌دهد لایه‌های مختلف تمدنی را در زیر تهران داریم.
وی ادامه داد: موضوع حمل و نقل عمومی، توسعه زیرساخت‌ها، مشارکت شهروندان در توسعه فرهنگی شهر، هوشمندسازی شهر، که بعد از کرونا تبدیل به یک الزام و واقعیت ملموس شده است و بدون آن بسیاری از فعالیت‌های جاری دچار اختلال می‌شود و از همه مهم‌تر آنها حکمروایی محلی و مدیریت شهری است.
حناچی گفت: ۲۴۵ اثر داخلی و ۵۸ کشور و ۱۹۴ شهر در این عرصه رقابت می‌کردند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه پاندمی کرونا، پدیده‌ای که بیش از یکسال دنیا را با خودش درگیر کرده است نشان داد که در عین توسعه علم و پیشرفتهای بشری چقدر بشر در مقابل بحران‌ها تنهاست و چقدر ناشناخته است، ابراز داشت: وزن کل ویروس کرونا ۵ گرم نیست اما جهان را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد. و خیلی از روابط بشری را تحت تأثیر خود داد. و در عین رعایت فاصله فیزیکی بسیاری از جوامع را بهم نزدیک تر کرد.
وی اظهار داشت: ما در شرایط کرونا با بسیاری از شهرداران کلانشهرهای جهان در ارتباط بودیم و صدای مظلومیت جهان را به گوش همکارانمان رساندیم و تلاش کردیم از ظرفیت‌های خود برای همدردی استفاده کنیم.
حناچی با تاکید بر نقش میدان آزادی در ابراز این همدردی‌ها با استفاده از ویدئو مپینگ به ویدئو مپینگ برای ووهان چین اشاره داشت و گفت: این فرصتی برای ایجاد ارتباط و انتقال تجربه بود.
وی با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: ما روزهای آخر قرن ۱۴ هجری شمسی را می گذرانیم. و این گذر زمان را بهانه‌ای برای مروری برای یکصد سال اخیر تهران و برنامه‌های پیش رو گذاشته‌ایم. و تمام تلاش همکارانم این است که از این بهانه نادر که هر ۱۰۰ سال اتفاق می‌افتد بهانه‌ای برای تلاش بیشتر بدانیم و با امید این مسیر را پشت سر بگذاریم.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. زارع می گوید

    خیلی از این باید ها وجود دارد که فقط گفته میشود. ولی برنامه اجزایی برای ان وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;