هند هم به جرگه تجدیدپذیرها پیوست

دولت هند با افزایش تولید انرژی پاک در هشت سال گذشته قصد دارد انرژی خورشیدی را به تدریج جایگزین نفت و زغال سنگ کند
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دولت هند با افزایش تولید انرژی پاک در هشت سال گذشته قصد دارد انرژی خورشیدی را به تدریج جایگزین نفت و زغال سنگ کند.
هند از سال ۲۰۱۱ برنامه ملی این کشور را برای تولید انرژی خورشیدی باهدف جبران بخشی از کمبودها بدون افزایش آلودگی آغاز کرد‌.
در چارچوب این برنامه در مناطق کویری، زمین های خشک و بدون استفاده ی روستاها و شهرهای کوچک، صفحات خورشیدی نصب شده است.
هندی ها در راستای همین برنامه، روی کانال های انتقال آب کشاورزی، صفحات خورشیدی نصب کردند که هم از سقوط انسان و اشیا پیشگیری کرده است و هم از فضای بدون استفاده بهره ها برده می شود .
۱۰۰ درصد برق برخی از فرودگاه ها از جمله کوچین در جنوب هند از انرژی خورشیدی تامین می شود.
تعدادی از دانشگاه ها با نصب صفحات خورشیدی روی پشت بام ها، در تامین برق خودکفا شده اند و حتی با فروش آن کسب درآمد می کنند.
دولت مرکزی هند بین ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه نصب صفحات خورشیدی را در قالب یارانه به خانواده ها می پردازد تا مردم تشویق به استفاده از انرژی خورشیدی با نصب روی پشت بام خانه ها شوند.
«راجبش دوکوال» رییس سازمان انرژی طبیعی هند باب یان اینکه دولت هند اکنون به منابع پاک انرژی توجه دارد ، گفت: ساخت کارخانه ی برق خورشیدی با توان بیش از یکصد گیگاوات انرژی خورشیدی در «لداخ» و «راجستان» و نیز تولید برق از انرژی باد در ایالت های «تامیل نادو» ، «آندراپرادش» و مناطق ساحلی از جمله طرح های در دست اجرای دولت است که به تامین ارزان و مقرون به صرفه کمک می کند.
«راجیو» یکی از کارشناسان نصب صفحات خورشیدی روی کانال های انتقال آب کشاورزی گفت: ما صفحات خورشیدی را روی قسمت بالای کانال های آب نصب می کنیم. با این کار علاوه بر تولید برق از تبخیر آب پیشگیری و از این مایع حیاتی نیز حفاظت می شود.
«کارگالا» صاحب زمین غیرقابل کشت و بی آب در یکی از شهرهای هند است. از وقتی صفحات خورشیدی را روی زمین خود نصب کرده ، درآمد خوبی به دست آورده است.
وی گفت: نه تنها برای من شغل ایجاد شده بلکه چهار نفر دیگر هم در اینجا مشغول به کار شده اند.با این کار ، کشور سود می برد.
هم اکنون گنجایش تولید انرژی در هند ۳۶۰ هزار و ۴۵۶ گیگاوات است. ۶۳ درصد از این انرژی از طریق منابع حرارتی مثل زغال سنگ و گاز تامین می شود.
۱۲ و شش دهم درصد از سدها ، حدود ۲ درصد از نیروگاه های هسته ای و بیش از ۲۲ درصد از خورشید و باد ، منابع تامین انرژی در هند است.
تا هشت سال پیش میزان تولید انرژی پاک در هند کمتر از ۱۰ درصد بود. بزرگترین پارک انرژی خورشیدی در هند قرار دارد. این کشور چهارمین تولیدکننده انرژی پاک در جهان است‌.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;