نوروز و شاید روزی نو

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: آغاز سال ۱۴۰۱ تقریباً نقطه پایانی بر اپیدمی کرونا در ایران بود که باعث امید فعالان حوزه صنعت در بخش های مختلف شد. هر چند این سال با اتفاقاتی همراه بود که باز هم خاطره ای تلخ برای همگان بر جای گذشت. «حادثه تلخ متروپل» «زلزله خوی» از جمله برجسته ترین این حوادث در کشور محسوب می شوند که به برگزاری نشست ها و همایش ها و خبرها و دیدگاه های مختلفی دراین زمینه شد.
اما آنچه که مهم است مصوبه ها و اهرم های اجرایی قوی در این زمینه است تا سازمان ها و نهادهای ذیربط با این معضلات را مسئولانه در اندیشه «تغییر» و اصلاح مطلوب وادارد.
نظام مهندسی یکی از تاثیرگذارترین بخش ها در ایمن بخشی به فرآیند ساخت و ساز در کشور تلقی می شود که به واکنش بسیاری از مسئولان با محوریت بازخواست از مهندسان ناظر و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی در زلزله خوی به دلیل اهمال در رعایت اصول مهندسی و تلفات جانی و مالی شد. مساله ای که هنوز به بازداشت فرد حقیقی یا حقوقی منتهی نشده است و گویا به خاطره ها پیوست.
امری که رویکردی کاملاً متفاوت در زلزله ترکیه داشت و به دستگیری چندین نفر به دلیل ناپایداری شدید ساختمان ها و افزایش تلفات و خسارات در این فاجعه شد. اما همگان امیدوارند تا سال نو پیام آور اصلاحات مطلوب در کشور باشد تا شاید نهال آسایش و پیشرفت به بار نشیند. شاید این نوروز به واقع همراه باشد با «روزی، نو»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;